lipca 13, 2017

Jak najlepiej się odchudzać - poznaj zaskakujące wskazówki


Zastanawiasz się, jak najlepiej się odchudzać? Prawie każda kobieta choć raz w swoim życiu zastanawiała się, jak skutecznie schudnąć i wyglądać nieco szczuplej. Ja też i wiele kobiet, które nawet nie chcą się do tego przyznać też myślały, co najlepiej się przyda, by schudnąć? Co najlepiej jeść? Zebrałam nowe wskazówki, o których jeszcze nie pisałam. Niektóre z nich są całkiem zaskakujące, lecz moim zdaniem całkiem skuteczne. Co najważniejsze to sposoby, które są zdrowe i w sposób naturalny pozwalają schudnąć. Do dzieła!


 

Przygotowuj sobie kawałki owoców na przekąski

Jeśli nie masz pomysłu na zdrowe przekąski jest jeden sposób, który nada się nawet przy kompletnym braku pomysłu. To kawałki owoców. Lepsze będą o niebo od batonów, ciastek, tabliczek czekolad. Przetnij jabłko, brzoskwinie, czy morele i zjedz, kiedy poczujesz głód. W dodatku świetnie pasują do jogurtu. Wiele z nic to fit produkty, które warto dodać do jogurtu, choć mam nadzieję, że już znasz ten mój sławny wpis.

Nie przechowuj niezdrowego jedzenia w swojej kuchni

Cóż, muszę przyznać, że z doświadczenia wiem, że najlepiej jest, gdy trzymam wszelkie niezdrowe rzeczy po za moim wzrokiem. Dlatego chipsy, coca-colę dla znajomych, paluszki wyniosłam do spiżarki w osobnym pokoju, za kuchnią. Rzadko tam bywam, więc i wzrokiem mnie nie kuszą. Są tam, gdzie tak jakby ich nie było wcale. Problem z głowy!

Ustal sobie swoje granice.... węglowodanów

Oczywiście granice tego,co jesz. Warto usiąść i przeliczyć dziennie spożywane kalorie, ale przede wszystkim węglowodany! Tak, tak, to głównie cukry są odpowiedzialne za otyłość, a wszelkie mity o tłuszczach. zawdzięczamy... marketingowi, między innymi firmom, którym spadła sprzedaż cukru. Te finansują badania, których wyniki, rzecz jasna z założeń muszą zrzucać winę za otyłość na jakieś inne substancję, tak aby zamiast tego dodać cukier i jego sprzedaż nie spadała, a rosła. No to tak w skrócie. Więcej znajdziesz w książce Glutenowe kłamstwo i inne mity o tym, co jemy. Warto ją znać, bo jest świetnie i fachowo napisana.

Po domu ubieraj obcisłe ubrania

Okazuje się, że obcisłe ubrania bardziej motywują nas do dbania o sylwetkę. Obserwujemy tam wszystkie swoje mankamenty, wystający brzuszek i wałeczki tłuszczu. Jeśli chodzisz w szerokich, luźnych ubraniach, łatwiej Ci zatuszować swoją figurę. Jednak robisz to także przed sobą i nie widzisz, że coś mogłabyś zmienić. Chodź więc w domu w obcisłych ubraniach. Nikt Ci się nie będzie przyglądał, jednak Ciebie zmotywuje to do dbania o swoją szczupłą sylwetkę.



Szukaj fit produktów

Fit produkty nie są zarezerwowane tylko dla fitnessek, dziewczyn wyciskających ciężary na siłowni czy osób aktywnych. To tzw. superfooods czy też po polsku superprodukty, czyli produkty, które dobrze wpływają na trawienie, urodę i zdrowie. Mało tego, wiele z nich jest także bardzo popularnych i łatwo dostępnych w sklepach, tylko o tym nie wiemy. Niektóre od lat uprawiane są w Polsce, a ich popularność rośnie coraz bardziej, więc znajdziemy je w coraz większej ilości miejsc. Szukaj fit produktów nie tylko na działach bio i eko, lecz także wśród warzyw. Znaczna ich ilość jest też łatwa w przygotowaniu i jedzeniu - wcale nie trzeba do nich ślęczeć godzinami w kuchni, gotować ani piec.

Jedz wtedy, gdy najlepiej dla Twojego metabolizmu

Pamiętaj o śniadaniu i jedzeniu wcześnie kolacji - to powtarzane jak mantra hasła, które każdy niemal pamięta z dzieciństwa. Nie każdy jednak wie, o sprzyjającej odchudzaniu i zdrowiu zasadzie niejedzenia węglowodanów po godzinie 15. A już prawie nikt nie ma pojęcia o czasach wysokiej aktywności naszych narządów, takich jak wątroba. Pory jedzenia mają mega istotne znaczenie dla utrzymania szczupłej sylwetki i w trakcie odchudzania.

Włącz witaminę B do swojego dania

Mało kto wie, że problemy z odchudzaniem i trudnościami w zrzuceniu na wadze biorą się często z zaburzeń hormonalnych. Działa to tak, że ni hu hu nie schudniesz tyle, co inna osoba, która jadłaby Twoje małe już posiłki. Blokują Cię problemy z niewłaściwymi ilościami hormonów w Twoim ciele. Pisałam o tym, przy okazji 7 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o byciu fit. Trudno to zbadać i wykryć. Jedno może pomóc: witaminy z grupy B. Są odpowiedzialne za regulację hormonów u Ciebie. Możesz je dostarczać wybierając jedzenie bogate w witaminy B, jeść świeżo zalane wrzątkiem drożdże (jak moja pomysłowa przyjaciółka) lub po prostu suplementować.
 

Inne moje wpisy w podobnym temacie:

Hit: Najnowsze trendy w zdrowym odżywianiu 
Rzecz, przez którą wszyscy tyjemy 
5 ciekawostek, jak wybrać najlepsze i zdrowe fit jedzenie 
Najlepsze rady, jak powstrzymać podjadanie słodyczy  
7 mitów o fitnessie i odchudzania, w które lepiej przestać wierzyć
Tabletki na odchudzanie - czy można zdrowo i bezpiecznie je brać i schudnąć
Jak wyszczuplić nogi i brzuch - 7 sekretów szczupłej sylwetki
4 pomysły na zdrowe i fit przekąski po treningu

35 komentarzy:

  1. Najgorzej bym miała z obcisłymi ubraniami. Po domu wolę luźne ciuchy. Zresztą ja w domu mało przebywam więc nie podjadam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, a przez luźne ciuchy nie widzimy mankamentów swojej figury :) U każdego z tym podjadaniem wygląda inaczej, no jedni podjadają drudzy nie. Mi się ostatnio też zdarza cały czas nie podjadać ;)

      Usuń
  2. Hahaha ja mam pełno obcisłych ubrań - nie wyglądają dobrze na mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto powiedział, że w domu to trzeba wyglądać najlepiej. Chodzi o to, aby przyjrzejć się sobie i zobaczyć postępu ćwiczeń :) Gdzie, jak nie w domu, może bez skrępowania chodzić w obcisłych ciuchach? ;)

      Usuń
  3. Bardzo przydatne wskazówki ;) Ważnej jest również to aby wsłuchać się w swój organizm i dostosować swoje nawyki do niego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest ważne i zgadzam się. Opowiadałam o tym poprzednim razem i wielokrotnie powtarzałam :)

      Usuń
  4. Świetne wskazówki z chęcią z nich skorzystam jak się w końcu przeprowadzę do siebie (mam nadzieję, że w przyszłym roku:)! Niestety mieszkając z rodzicami nie ma szans na lodówkę ze zdrową żywnością. ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to nie? Ja zawsze miałam jak nie na półce to nawet w małym kartoniku ukrytą ciecierzycę, razowe makarony, masło orzechowe. Wystarczy, że sama kupisz i na pewno pozwolą Ci gdzieś przechować. Zawsze możesz sobie zrobić sama coś zdrowego :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Cieszę się, że tak pozytywnie oceniasz moje wskazówki! :)

      Usuń
  6. Twoje wskazówki faktycznie zaskakują, zwłaszcza ta o ubieraniu się a domu w obcisłe ciuchy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że zaskakuję, bo to często skłania do refleksji i głębszego zastanowienia się :)

      Usuń
  7. Owoce w pobliżu muszę mieć zawsze! Jeśli nie to zdecydowanie grozi mi niezdrowa przekąska ;D
    Zaskoczyłaś mnie tym chodzeniem w domu w obcisłych ubraniach! To faktycznie ma sens! Zazwyczaj podejmujemy decyzję "Schudnę" , jak zakładamy jakąś kieckę podczas ważnych uroczystości. Na co dzień sprawdzają się świetnie luźne ciuchy, no bo rzeczywiście... tuszują, ale problemu nie rozwiązują ;D
    Podoba mi się! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak to jest z obcisłymi ubraniami. Rozkminiłaś mnie :)

      Usuń
  8. Marta Żubrzycka14 lipca 2017 16:40

    Fit produktów jest coraz więcej i zdrowe odżywianie jest coraz łatwiejsze. Fajnie, że podrzuciłaś listę superproduktów, bo można prosto i szybko skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, masz rację, że rośnie popularność zdrowego jedzenia mnie to bardzo cieszy. Kiedyś trzebabyło wiele takich rzeczy przygotowywać samemu, pytać znajomych, kupować za granicą albo zamawiać w internecie. Ale i tak wiele rzeczy było po za zasięgiem. Teraz granicę stawia nam tylko brak kreatywności w wykorzystaniu i brak wiedzy o zdrowych fit produktach. Wiele z nich skutecznie wspierają odchudzanie i zdrowe zrzucanie na wadze ;)

      Usuń
  9. Fajne porady, ja to jedyne co bym chciała to zrzucić wystający brzuszek, bo wagę mam w porządku nawet. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, często na brzuszek ma wlew odpowiednie odżywianie. Zredukuj węglowodany ;)

      Usuń
  10. Póki co najwięcej schudłam przechodząc na dietę przeciwgrzybiczą, czyli po prostu lecząc chorobę. Musiałam zmienić michę na 100% czystą i 7 kg poszło w niepamięć tak jak i cellulit :) Nie myślałam o tym jak o odchudzaniu, a o lekarstwie i to też było chyba składową sukcesu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czysta micha to po prostu podstawa. Nie wyobrażam sobie innego życia i innego jedzenia. To podstawa do czegokolwiek. Wtedy dopiero sobie zdajemy sprawę, jak jednak wiele przetworzonego jedzenia zjadamy na co dzień. Da się żyć bez i to smacznie i zdrowo.

      Usuń
  11. U mnie najgorzej z niezdrowym jedzeniem bo zawsze w domu musi być coś słodkiego ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie słodycze i niezdrowe jedzenie psuje nam sporo efektów ćwiczeń i walki o szczupłą sylwetkę. Gdybyśmy tylko zrezygnowały ze słodyczy a zamiast tego jadły zdrowe przekąski już schudniemy. Kilogramy poleciałyby w dół! :)

      Usuń
  12. Te obcisłe ubrania to niestety nie dla każdego ze względu na zdrowie . Własnie koniecznie muszę zmienić swoje nawyki na zdrowe przekąski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście nie mówię przykładowo o ekstra uciskowych rajtopach czy czymś co uciska biust. Nie popadajmy w skrajność. Chodzi o to, że w wyciągnietym swetrze i za dużej o dwa rozmiary bluzie nie dostrzegamy swoich mankamentów i kłamiemy swoim oczom, które widzą nas w lustrze. Obcisłe ubrania, takie jak legginsy, cóż pokazują nam brutalny, rzeczywisty obraz naszej figury. Warto czasem spojrzeć "prawdzie w oczy" ;)

      Usuń
  13. Te obcisłe ubrania to bardziej w formie takiej luźnej ciekawostki chyba, chociaż czasami rzeczywiście warto jest stanąć przed lustrem w naszych ulubionych spodniach, które już się ledwo-co dopinają: motywacja gwarantowana;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! Właśnie o to chodzi! ;)
      Ci, którzy mnie znają wiedzą, że często piszę coś z przymrożeniem oka ;)

      Usuń
  14. Opięte ubrania są świetne - wtedy widać, co odstaje, ile odstaje i za co trzeba się zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy post. Jakiś czas temu przeczytałam kilka ciekawych książek dotyczących zdrowia, gdzie dużo było o złym cholesterolu, o jego dziwnie ustalonym poziomie, o produktach typu light i o wielu innych rzeczach. Od tego czasu bardzo zmieniłam swoje i swojej rodziny żywienie. Nie planowałam się odchudzać, raczej zadbać o zdrowie rodziny, a i tak kilka kilogramów zrzuciąłam :) Dużo rzeczy robię sama (nie zawsze, w miarę swoich możliwości). Piekę chleb ze sporym dodatkiem ziaren wszelakiej maści (dynia, chia, siemię, czarnuszka, ostropest) , robię wędliny i pasztety , jemy znacznie więcej ,,zieleniny'',pijemy koktajle owocowo warzywne, jemy więcej jajek, produktów pełnoziarnistych. Ograniczyliśmy słodycze i wszelkie produkty przetwożone. Nie używam oleju ani oliwy do smażenia tylko olej kokosowy albo smalec. Zadnych margaryn na kanapki, a najzdrowsze masło. Nie panikuję na widok tłustego kawałka mięsa albo boczku! Do surówek stosuję oliwę. Do tego spirulina, zestaw witamin oraz dodatkowo wit. D3, K2MK7, tran. Witaminę C mam zawsze pod ręką. Kupiłam w proszku kilogram i w razie potrzeby robię dzieciom ,, lemoniadę '' z dodatkiem miodu :)

    Nie kupuję dzieciom smakowych jogurcików , soczków, serków i innych tego typu wynalazków, które są przecież solidnie dosładzane! Dzieciaki od jesieni tamtego roku mi praktycznie nie chorowały. Nawet jeśli był katarek, czy lekka chrypka, to organizm się sam wybronił.

    Ale się rozpisałam... chyba musiałam się wygadać :)

    Dobrej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że jak opisujesz to moje odżywianie wygląda podobnie, niemal identycznie. Mówię tutaj o tym, że mam podobny stosunek do zdrowego jedzenia, produktów light. Często na blogu pisałam o zaletach siemienia lnianego, ostropestu, orzechów itd. Wprawdzie dopiero przymierzam się do pieczenia chleba i wędlin, jednak na święta zawsze mamy na stole własne - nadziewany schab, pasztet i domowe wędliny. Też w kuchni używam oleju kokosowego i śmiało przyznaję się do smalcu. Też znam dobre strony boczku i również nie podniecam się chudym mięsem. Cieszę się, że mamy podobne spojrzenie. ;) Jestem pod wrażeniem Twojej odporności. Jednak Twój styl życia mówi sam za siebie ;)

      Usuń
  16. "Nie każdy jednak wie, o sprzyjającej odchudzaniu i zdrowiu zasadzie niejedzenia węglowodanów po godzinie 15."
    A co z tak modnym i polecanym teraz CARB BACK LOADING??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda moda ma swoich zwolenników, jak i przeciwników. Tak jak istnieje wiele przeciwstawnych wyników badań z dziedziny żywienia i wielu przeciwnych sobie fundatorów badań. Pozostaje nam chyba czasem zdrowy rozsądek i wybranie tych zasad czy trendów, które wpisują się w ten nurt, które na podstawie wnikliwej analizy wybraliśmy i oceniliśmy za dobry. Nic nie jest proste. :)

      Usuń
  17. O, w końcu coś nowego niż te typowe, powtarzane wszędzie zasady. Cieszę się, że tu trafiłam. Ćwiczę z trenerem personalnym - Sebastianem z http://sebastianbednarczyk.pl/ , ale o dietę dbam sama. Lubię czytać blogi, które o tym mówią, ale często informacje są mocno powtarzalne. U Ciebie znalazłam w końcu coś nowego! Dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że u mnie znalazłaś sporo nowości, interesujących wątków i czegoś co daje Ci niepowtarzalną dawkę wiedzy. Dziękuję i zapraszam znów. :)

      Usuń
  18. Trzymanie ścisłej diety nie jest moją mocną stroną, dlatego jeżeli przynajmniej 5 dni w tygodniu trzymam dietę przygotowaną przez moją dietetyczką, to w nagrodę sprawiam sobie drobną przyjemność np. relaksujący masaż http://bmqmed.pl/piekno/masaze, zabiegi u kosmetyczki albo SPA. Motywacja jest wtedy dużo większa ;)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP