lipca 31, 2017

7 ćwiczeń fitness, dzięki którym spalisz 200 kalorii w 6 minut

Kto z nas choć raz nie spojrzał na szybkie sposoby, jak spalić 200 kalorii w 6 minut? Albo chociażby jak mieć płaski brzuch w 10 minut, albo ultra szczupłą sylwetkę przez ćwiczenia fitness w ultra krótkim czasie. Są sposoby instant, ale czy one działają? Albo odwrotnie: JAK SPRAWIĆ, BY ZACZĘŁY DZIAŁAĆ? Powiem, Ci jakie ćwiczenia fitness działają i co zrobić, aby spalić mnóstwo kalorii.


Zanim zaczniesz spalać 200 kalorii

Trening o wysokiej intensywności pozwalającej spalić dużą ilość tkanki tłuszczowej powinien być poprzedzony 10 minutową rozgrzewką. Zawsze to powtarzam, (nawet tym, którzy wątpią czy rozgrzewka w ogóle jest potrzebna), że przed każdym treningiem należy się dobrze rozgrzać. Powinieneś też poświęcić czas na 20 minut ćwiczeń, które pomogą przyspieszyć Twój metabolizm.

Tak na prawdę, dopiero po 30 minutach nieprzerwanego treningu Twój organizm czerpie energię z zapasu tkanki tłuszczowej. Najpierw spala to co masz we krwi po śniadaniu czy obiedzie i z zapasów w wątrobie. Co to oznacza? Że dopiero po pół godzinie zaczynasz spalać tzw boczki, brzuszek i tłuszcz z ud. I teraz zaczynamy!


 

1# Burpees

Strasznie nie lubię tego ćwiczenia, gdyż szybko się po nim męczę, ale właśnie ono wyciska wiele kalorii. Jest na prawdę mega skuteczne! Pozycje w burpees stawią Twoim mięśniom spore wyzwanie. Burpees pozwolą Ci zaangażować mięśnie całego ciała, dlatego tak chętnie lubią to trenerzy na treningach totall body workout.

2# Frogger, czyli żabka

To ćwiczenie w podporze podobne do burpees, tylko bez wyskoku. Polega na tym, że z pozycji do pompki podkurczając nogi przeskakujesz do pozycji przypominającej żabkę. Wykańcza równie szybko jak burpees, z tą drobną różnicą, że częściej powtarzasz te same kroki. Przecież w zasadzie są tylko dwie pozycje. Jak większość ćwiczeń w podporze, świetnie wspiera pracę nad mięśniami brzucha.

3# 200 kcal spal na rowerze

5 cykli intensywnej jazdy na rowerze, takiej na maxa, z 4 minutami łagodniejszej jazdy pomiędzy pozwoli Ci spalić tyle kalorii. A przynajmniej tak udało się 5 facetom w 2012 roku. Więc, jeśli jesteś zdrowym rosłym mężczyzną to masz olbrzymią szansę! Interwały po prostu potrafią wiele z mnie wycisnąć. Pozwalają mi spalić mnóstwo kalorii, choć nie czuję zmęczenia, dzięki łagodniejszym chwilom na odpoczynek, regenerację.



#4 Bieganie po schodach

Podczas remontu odczułam, jak bieganie potrafi wykończyć. Mam w domu dwoje schodów, a z powodu remontu, moja lodówka stała oddalona od kuchni o parę drzwi, pokojów i oczywiście schody. Kiedy zaczęłam zapominać, po co przyszłam - odkryłam wieczorem czym jest zmęczenie z powodu biegania po schodach ;) Zasada jest prosta - szybko wbiegaj i zbiegaj, wysoko podnosząc nogi, gdy pokonujesz stopnie w górę. Jeśli chcesz zwiększyć intensywność spalanych kalorii załóż sobie obciążniki na nogi - to pozwoli Ci spalić jeszcze więcej kalorii w ciągu 6 minut.

#5 Szybkie wykroki

Jeśli masz opanowaną technikę wykroków do perfekcji, śmiało zabierz się za te ćwiczenie. Jeśli będziesz wykonywać to ćwiczenie z zaangażowaniem, szybko i najlepiej z niezbyt ciężkimi hantlami lub obciążnikami na nogi, spalisz za pewno wiele kalorii. Kto wie, może nawet z 200 kcal ;)

#6 Ekspresowe skoki w bok

Przypominasz sobie czasy, jak to grało się klasy albo w gumę? Z tym że teraz czeka Cię ekspresowy skok w bok. Rozciągnij linę obok siebie. Twoim zadaniem jest w ciągu 6 minut zwinnie i jak najszybciej potrafisz przeskakiwać z jednej strony na drugą. Liczą się oczywiście gibkie ruchy. Ociągając się, pozwalając na odpoczynek, zapomnij, że spalisz 200 kcal.

#7 Squaty ze skokiem na skrzynię

To moje ulubione ćwiczenie, dlatego zostawiłam je na koniec. Wskakujesz na wysoką skrzynię, a gdy lądujesz na ziemi robisz szeroki squat sumo. To ćwiczenie nie jest trudne, gdy wykonujesz je w spokoju i tylko parę razy. Gdy powtórzenia dobijają do większej liczby (a robiąc je 6 minut na pewno do tego dojdziesz) to o wiele trudniej jest wskoczyć na skrzynię tak łatwo, jak za pierwszym razem.



Wnioski - czy da się spalić 200 kalorii w 6 minut?

Moim zdaniem na to musi złożyć się wiele rzeczy. Jak nauczyłeś się pewnie, czytając ten wpis, po pierwsze trzeba najpierw poświęcić 30 minut we wprawienie swojego organizmu w odpowiedni tryb spalania kalorii, gdy organizm czerpie właśnie z zapasów tkanki tłuszczowej. Moim zdaniem, tu już biorą w łeb pewne pomysły całych treningów z gazet typu Shape, które zapewniają nas, że w 5 minut spalimy setki kalorii.

Po drugie, ważna jest też technika wykonywanych ćwiczeń, ich staranność i to, z jakim zaangażowaniem i determinacją będziesz je wykonywać. Jeśli będziesz się ociągać, robić przerwy na odsapnięcie lub dokładne wytarcie się ręcznikiem z potu, to niestety nie spalisz ani połowy z 200 kalorii.

To jednak nie jest takie niemożliwe i da się spalić 200 kcal w 6 minut, jeśli weźmiemy pod uwagę fragment naszego treningu, czyli 6 minut. Jeśli masz spore gabaryty, szybki metabolizm i sporo mięśni (och, ktoś by dodał, że jesteś facetem) to możesz się pokusić o 200 kcal w 6 minut.



Nie każde złoto, co się świeci, czyli...

Czytając mój wpis zapewne nasunął Ci się wniosek, że idealne sposoby instant, na superszybkie spalenie kalorii bez dodatkowego wysiłku nie istnieją. Czyli, jeśli sądzisz, że rozwijając matę w pokoju na 6 minut, spalisz tyle kalorii, że możesz leżeć do góry brzuchem i nic nie robić przez kolejne parę dni,to się mylisz. Praca nad swoją sylwetką, kondycją i kaloryferkiem na brzuchu wymaga poświęcenia czasu. Czasu i energii. Bo często się nie chce, często już jest zmęczenie. Często palą mięśnie. Mimo to, dalej polecam Ci intensywne treningi, bo są skuteczne, rzeczywiście zajmują mało czasu i dają świetne efekty.


Masz chwilę? Zapraszam na mojego Instagrama
Nie, żebym jakoś namawiała, choć Ty możesz mieć z tego rozrywkę.
Mówią, że mój profil inspiruje ;)


Inne wpisy z tej tematyki, które napisałam:

Dobre sposoby na zakwasy po treningu, które musisz znać
4 pomysły na zdrowe fit przekąski po treningu 
Fitness i siłownia dla zapracowanych
Nowe treningi w treningach fitness - poznać nowe zajęcia
Tabletki na odchudzanie - czy można bezpiecznie je brać i schudnąć?
Przydatne wskazówki przed treningiem

Źródłem do napisania tego postu był artykuł na popsugar.com

26 komentarzy:

  1. Trafiłam na twojego bloga przypadkiem ;) Świetny blog! Spróbuję biegania po schodach 😂 Ciekawe czy pomoże

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! Miło Cię tu widzieć :) Cieszę się, że jesteś :) Mam nadzieję, że pozostaniemy w kontakcie :) Uuu ostatnio po bieganiu po schodach miałam aż ból potreningowy :D

      Usuń
  2. Trafiłam na twojego bloga przypadkiem ;) Świetny blog! Spróbuję biegania po schodach 😂 Ciekawe czy pomoże

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To zostań tu na dłużej :) Zapraszam :)

      Usuń
  3. Ja w ogóle się nie mogę zabrać do ćwiczeń :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, to wszystko przed Tobą :) Czytaj i staraj się porpawiać swoją motywację, a się uda! Poszperaj na moim blogu, mam sporo wpisów na temat motywacji do ćwiczeń fitness :)

      Usuń
  4. hungry dżeja31 lipca 2017 20:57

    Wyczuwam żart w tym artykule. Patrząc na tytuł, już myślałam, że to kolejny artykuł o płaskim brzuchu w 10 minut, tak jak piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  5. O bieganiu po schodach niczym dobrym treningu słyszałam i chętnie bym spróbowała gdyby nie moje lekko zakręcane domowe schody, na których nie bardzo się nabiegam ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, no to nie masz najlepszych na trening tych schodów. :) Spróbuj wybrać się gdzieś indziej. Lata temu pamiętam, jak na zajęciach z bootcampu uczestnicy biegali po schodach w fitness clubie w górę i w dół :)

      Usuń
  6. Zmieniłaś nazwę bloga<3. Odważnie!!!
    Ja ostatnio przerzuciłam się na jogę:jestem głównie tutaj: http://blackandwhitejoga.blogspot.com/
    Szaleję jogowo...
    Zmiana niesamowita. Z ostrego fitnessu na nieco spokojniejszą jogę!
    A Breziera CI polecam. Pisze ciekawie. Ziarna konopii sa smaczne. nigdy nie myślałam,że się przekonam. Smakują trochę jak orzechy laskowe..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do odważnych świat należy! A co, warto zaryzykować i zmienić w końcu coś :)
      Ty też widzę zmieniłaś bloga. Nowy blog, nowa nazwa, tiu - tiu! Widzę, że u nas gorący czas na zmiany :) Już patrzyłam, fajny blog! Dodaję do mojej lity ulubionych blogów. Widzę też ładny szablon masz :D
      Już czuję, że po relaks po fitnessie przyjdę do Ciebie na bloga :)
      Oki, już obczajam tę inspirację :)

      Usuń
  7. Większość z tych ćwiczeń szczerze nienawidzę, ale dosyć często pojawiają się w moim treningu. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, to tak jest, że to co najbardziej niecierpimy najbardziej pomaga :D Też nie kocham się z burpees :P

      Usuń
  8. Ja mam w planach włączenie teraz interwałów do mojego planu treningowego, może nie po to żeby spalić 200 kcal w 6 minut, ale żeby poprawić kondycję i wydolność organizmu, bo wbrew pozorom te dwie cechy przydają się przy podnoszeniu ciężarów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, interwały są świetne. Właśnie ostatnio się na nie przerzuciłam, bo latem mam trudniej wytrwać z oddychaniem w czasie ćwiczeń, a interwały pozwalają na dużą regenerację podczas treningu :)

      Usuń

  9. Takie hasła "-200/300/300/400/500 kcal" są naprawdę kuszące i chyba każda szczególnie kobieta zawsze się na nie skusi xD Ale tak jak piszesz, jeżeli przygotujemy swój organizm porządną rozgrzewką i wprawimy się już w sportowy nastrój to te liczby są do osiągnięcia :) Zwłaszcza, że jak już się człowiek przygotuje to po tych "6 minutach" ma się ochotę na troszkę więcej i ten czas chce aż się wydłużać :)
    A burpess to zło wcielone xD Ale jeżeli człowiek się do nich zmusi i już po kilku treningach widzi się efekty w takiej postaci, że można zrobić za jednym razem większą ilości powtórzeń to naprawdę przynosi to dużą satysfakcję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że w pełni zrozumiałyście, co chciałam przekazać. To właśnie miałam na myśli. Chciałam odczarować dwa mity w jednym - że można w 5 minut treningu fitness spalić mnóstwo kalorii oraz ten, że są to pomysły z nieba wzięte i się na fitnessie nie da. Okazuje się, że się da, ale należy poświęcić trochę więcej czasu.
      Burpees to ćwiczenie fitness, którego nie znoszę, ale jest tak mega skuteczne, że zawsze kiedy je robię, mówię sobie, że kiedy skończę będę szczęśliwym człowiekiem, że mam to już za sobą :D

      Usuń
  10. Bardzo fajny zestaw ćwiczeń, z przyjemnością go wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) Aczkolwiek to propozycje osobnych ćwiczeń, które powinno się wykonywać przez 6 minut, aby spalić około 200 kcal. Jeden po drugim, jako cały trening fitness, jeszcze nie próbowałam ;P

      Usuń
  11. Dzięki kochana za te ćwiczenia musze wypróbować:)

    Buziaki piękna:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! Próbuj, próbuj i spalaj kalorie do woli ;)

      Usuń
  12. A ja tam lubie burpees! <3 Jak juz sie meczyc i pocic to porzadnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się Twoje odważne podejście. A jak! :)

      Usuń
  13. Specem w temacie sportu i ćwiczeń nie jestem, ale wiem, że żeby trening miał sens, musi trwać przynajmniej te 35 minut

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli po podliczeniu to, co napisałam w tym temacie :)

      Usuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP