czerwca 29, 2017

Przydatne wskazowki przed treningiem fitness

Marzyłam, aby mi ktoś podrzucił te praktyczne wskazówki, gdy sama byłam początkująca i zaczynałam ćwiczenia na sali fitness. To takie słowa, które są niezastąpione przed pierwszymi treningami. Wtedy nikt mi tego nie powiedział, a szkoda. Dlatego przekazuję Ci dzisiaj to, co sama chciałabym usłyszeć wtedy.


Kiedy instruktorka pokazuje ręką kroki, nie pokazuj tego samego

Ja wprawdzie połapałam się podczas pierwszego treningu, że wskazówki co do kroków i kierunków step tocha chyba nie powinnam pokazywać. Teraz widzę, że niektórym zajmuje to znacznie więcej czasu. I mam przy tym niezły ubaw, gdy nowicjusze wyciągają rękę w prawo, albo w górze pokazują ilość kroków. Jako instruktorka powiem Ci, że profesjonalnie mówiąc to quing, czyli dawanie wskazówek i prowadzenie grupy tak, aby nim zmiana kroku nastąpi, każdy wiedział, co ma zrobić,

Zepnij włosy

Teraz nie wyobrażam sobie ćwiczyć w rozpuszczonych włosach opadających na twarz podczas ćwiczeń. Naprawdę, weź ze sobą gumkę do włosów. A nawet dwie (gdy pierwszej zapomnisz wziąć z domu). Wiele Ci to ułatwi i oszczędzi nerwów z powodu rozszalałych włosów.

Weź sobie butelkę wody 

Kiedyś to nie był standard i dla wielu ludzi niestety wciąż nim nie jest. Butelka z wodą i ręcznik (ale o tym za chwilę) to podstawa na salach fitness. Na niektórych nawet napisane jest to jako obowiązkowe. Butelka pozwoli Ci nawodnić organizm i wziąć łyk, kiedy zaschnie Ci w gardle (miałam tak i bardzo trudno się wtedy oddycha). 

Zabierz z sobą ręcznik

Ręcznik jest potrzebny nie po to, aby wziąć sobie kąpiel. Ocierasz nim pot z twarzy, rąk i szyi podczas intensywnego treningu albo kładziesz go na matę, kiedy są zadane ćwiczenia na podłodze. Dzięki temu następna klientka po Tobie, nie pośliźnie się na macie z Twojego potu. Wierz mi, tak się właśnie wszyscy zwykle pocą na treningach fitness i to norma. Zadbaj, aby był jedno kolorowy, a nie w kwiatki, jakbyś porwała go ciotce z łazienki.

Dobierz dobrze odpowiedni biustonosz na treningi

Jak to zrobić i dlaczego warto, opisywałam, we wpisie Dlaczego powinnaś mieć dobry biustonosz sportowy  Tak, biustonosz sportowy jest ważny. Niemal tak samo jak sportowe buty. Jeśli nie chcesz obtarć po treningu i siniaków na plecach w miejscu zapięcia biustonosza z powodu ćwiczeń na podłodze, to lepiej się zaopatrz w sportowy biustonosz .

Naucz się ściągać i wkładać biustonosz sportowy

Widziałam jak koleżanka z ciut większym biustem męczyła się na moich oczach. Uwięziona! Próbowałam jej nawet pomagać, ale na prawdę było trudno. Sama nie wiedziałam za co złapać ;D (hahaha) Męczyła się, biedulka, długo i bezskutecznie. "Nie, słuchaj, ja chyba tego nie ściągnę" - usłyszałam nagle. Pamiętaj, że materiał sportowych biustonoszów jest bardzo elastyczny i ściąga do środka. Dodatkowo spocone po treningu ciało działa na sportowy biustonosz jak.... przyssawka. Poćwicz lepiej w domu w zacisznym miejscu, tak abyś nabyła ruchów jak to zrobić.

Naucz się triku z biustonoszem

Łączy się to wprawdzie z poprzednim, ale tu idę o krok dalej. Nigdy nie wiesz, gdzie będziesz się przebierać. Jak zaczynałam przygodę z trenowaniem to myślałam, że zawsze będziesz mieć mnóstwo czasu i zero osób w szatni. Tak nie jest. Mi przyszło raz przebierać się na boisku do koszykówki, obok samochodu, innym razem w samochodzie, a jeszcze innym przed zajęciami na siłowni. Wiadomo, nie mogłam wtedy wrócić w sportowym biustonoszu, tylko przebrać. Tam po prostu nie możesz pokazać cycków! No nie! 

Dlatego opanowałam trik z zakładaniem biustonoszy tak, żeby nikt nic nie widział (czyli mojego biustu). Zwykłemu biustonoszowi ściągasz ramiączka i wkładasz drugi biustonosz na niego, a potem ściągasz pierwszy. Gdy odwrotnie - ściągasz spocony sportowy, to zakładam na niego codzienny biustonosz, bez ramiączek i dźwigam do gory sportowy rękami na krzyż. Taaa- daaam!

Skup się na technice ćwiczeń

Obserwuj dokładnie ułożenie rąk, nóg, kolan, kostek, palców nóg, pleców ramion i pupy u instruktorki, abyś Ty mogła dobrze wykonać ćwiczenie. Nie bój się. To dla Twojego zdrowia. Dzięki temu unikniesz kontuzji, bólów pleców, kolan czy ramion. Wiele, wiele, na prawdę wiele bólów bierze się z niewłaściwej techniki. Pytaj się, nie wstydź się. Ciesz się, gdy instruktorka daje wskazówki, jak wykonać ćwiczenie albo sama podchodzi, by Cię poprawić. To jej zadanie, a Ty masz o jeden ból mniej!

Pamiętaj o oddychaniu

Taaak! Nie zapomnij oddychać. No dobra, jest tyle rzeczy, o których trzeba pamiętać, że można zapomnieć oddychać. Wiem, zdarza się. Zdarzało się to też moim klientkom na moich zajęciach z zumby fitness. Warto jednak skupiać się na prawidłowym oddechu, bo dzięki temu lepiej dotlenisz organizm. Przez to będziesz mieć więcej sił na kolejne ćwiczenia (a tych na początku trenowania zawsze jest mało) i zapobiegniesz niedotlenieniu mięśni, przez co mogłyby boleć.

A teraz, wyluzuj i nie poddawaj się

Na początku zawsze jest trudno. Z czasem przyjdzie Ci dużo łatwiej! Po drugich, trzecich zajęciach zobaczysz, że idzie Ci lepiej i potrafisz więcej. 

Życzę Ci przyjemności z treningu!
Powodzenia!

15 komentarzy:

  1. Stanik to podstawa! Bez stanika nie jestem w stanie ćwiczyć:o haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że obydwie czujesz bluesa i jesteśmy tego samego zdania ;)

      Usuń
  2. "DOBRZE DOBRZE ODPOWIEDNI BIUSTONOSZ NA TRENINGI" - chyba dobierz dobrze ;) Poza tym świetne rady, największy problem mam zawsze z odpowiednim oddychaniem w trakcie wysiłku :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, a oddychanie prawidłowe przekłada się na to, ile mamy sił do powtórzeń ćwiczeń. ;) Tak, tak. Już poprawiam. Dzięki za wskazówkę :)

      Usuń
  3. Ja mam mały biust , więc stanik schodzijak po maśle hahahah ! Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, nawet sobie nie wyobrażasz, jak Ci dobrze :) wiesz mój też nie jest gigantycznych rozmiarów i sportowy biustonosz schodzi łatwo ;) Jednak widząc męczarnie koleżanki... przerażenie w oczach :)

      Usuń
  4. Dzień dobry, chciałam poinformować że udostępniłam wpis u nas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niektóre z rad mnie rozbawiły, ale fakt wszystkie przydatne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był jeden z moich celów :) Gdy się uśmiechniemy i pośmiejemy to często schodzi stres i wiele obaw, gdy pierwsze razy wybieramy się na salę fitness.

      Usuń
  6. Idealne porady dla początkujących :) Odpowiednio dobrany biustonosz sportowy to podstawa udanego treningu. Wszystkie musimy o tym pamiętać. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak twierdzisz. Już dawno opowiadałam, że liczy się bardzo komfort i wygoda, a wraz z tym zdrowie naszych piersi podczas treningu. Dobrze dobrany i porządny biustonosz jest jak buty na trening - nieodłączny ;)

      Usuń
  7. Takie wskazówki na pewno się przydadzą początkującym, ale też zaawansowanym - w celu przypomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, też jestem tego zdania :D

      Usuń
    2. To wspaniale, że tak uważacie! :) Pisałam z myślą i o początkujących, jak i zaawanasowanych fitness freakach :D Czasem warto wrócić się do początku, aby sprawdzić, czy nie wpadliśmy w pułapkę nadmiernego poczucia pewności i nie zaczeliśmy popełniać kardynalnych błędów :)

      Usuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam gorąco!
E. L.

TOP