maja 10, 2017

Jak wyszczuplić nogi i brzuch? - 7 sekretów szczupłej sylwetki

Sekrety szczupłej sylwetki jak zwykle są znane tylko garstce osób. Mam nadzieję, że po tym wpisie, będą z nich korzystały inne osoby i z powodzeniem będą wiedziały, jak wyszczuplić nogi i brzuch.  Jak mieć szczupłą sylwetkę? Jak mieć szczupłe ciało? Jak wyszczuplić nogi i brzuch? Jak mieć płaski brzuch i szczupłe nogi? O tym, w dzisiejszym wpisie z 7 sekretami szczupłej sylwetki.

 

1. Jedz regularne i zaplanowane posiłki

Dzięki temu unikniesz nieprzewidzianych przekąsek oraz napadu głodu po długim czasie wstrzymywania się od zjedzenia posiłku. Jeśli głodujesz przed długą część dnia, a uzupełniasz wszystko obfitą obiado-kolacją wieczorem, to Twój organizm ma ochotę na znacznie więcej, niż gdybyś jadła o regularnej, odpowiedniej porze obiadowej. Mówi się, że "zjadłabyś konia z kopytami". Nic dziwnego - Twój przestraszony brakiem jedzenia organizm woli zrobić sobie zapasy na następny  czas postu.

2. Pamiętaj o aktywności fizycznej

Nic samo się nie zrobi i nawet klatkę (także schodową) też trzeba zrobić. Pomocne w wyszczuplaniu nóg i brzucha na pewno będą ćwiczenia kardio, HIIT i wszelkie ćwiczenia angażujące mięśnie nóg i pośladków (wytrenowane mięśnie unoszą pośladki do góry, przez co optycznie odciążają uda). Dobrze jest, aby wyszczuplić brzuch, wykonywać nie same brzuszki, co różnorodne ćwiczenia na brzuch. O co chodzi? Powiem, że chodzi o ABSy, czyli ćwiczenia na wszystkie mięśnie brzucha. Z doświadczenia wiem, że warto skupić się mocno także na dolnych mięśniach brzucha, które powodują tzw. wiszący fałd tłuszczyku. Brzuch można przecież wyćwiczyć w podporze (plank), w siadzie przyciągając nogi do siebie, czy wykonując nożyce, albo wykonując brzuszki w pozycji z nogami jak do żabki.


3. Nie zajadaj spalonych kalorii słodyczami

Pamiętaj, by po treningu nie wynagradzać siebie czekoladą, snickersem, czy chipsami. To naprawdę skuteczny trik prowadzący do wyszczuplenia sylwetki. Zawsze mówię, że wtedy zajadasz się słodyczami to ćwiczenia "biorą w łeb". To jest tak, jakbyś spalony tłuszcz od razu uzupełniła. Jeśli wiesz, że Twoją słabą stroną jest "pociąg" do słodyczy, to sięgnij po najlepsze rady, jak walczyć z podjadaniem słodyczy. Same wyeliminowanie słodyczy i zaprzestanie podjadania to wielki krok do sukcesu, który z pewnością pomoże Ci skutecznie wyszczuplić nogi i uzyskać płaski brzuch.

4. Ogranicz produkty, które mają w sobie syrop glukozowo-fruktozowy

Najlepiej w ogóle je wyeliminuj. Niestety jest to bardzo trudne. Gdy zaczniesz czytać etykiety pod kątem obecności syropu glukozowo-fruktozowego przekonasz się, że jest on obecny w znacznej części żywności, po którą sięgasz każdego dnia. Jak niedawno pisałam we wpisie rzecz, przez którą wszyscy tyjemy. właśnie o syropie glukozowo-fruktozowym, przyczynia się on do wzrostu łaknienia na słodycze, niezaspokojenia swojego mózgu podczas jedzenia i najzwyczajniej do tycia.


5. Stosuj zasadę umiaru

Można jeść wiele rzeczy, jednak z umiarem. To zasada, a właściwie sekret szczupłej sylwetki znany ludziom z silną wolą. Jeśli znasz granice i nie popadasz w skrajności, wyjdzie Ci to tylko na zdrowie. Nadmiar szkodzi, nawet nadmiar nasion chia. Jeśli jednak rozsądnie dawkujesz sobie jedzenie, a cheat day robisz sporadycznie, Twoja sylwetka podziękuje Ci tylko płaskim brzuchem i szczupłymi nogami. 


6. Obniż zjadane węglowodany

Zjadanie mniejszej ilości węglowodanów polecam, gdyż pozwala zadbać o płaski brzuch i wyszczuplić nogi. Dlaczego? Gdyż mniejsza ilość węglowodanów w odżywianiu to istota bycia na redukcji, czyli tzw okresie spalania tkanki tłuszczowej. Na redukcję często przechodzi się, aby wyszczuplić ciało, a zwłaszcza wyszczuplić nogi i brzuch. Prawda jest taka, że nadwyżka tego, co jesz w postaci zbyt dużej ilości węglowodanów w jedzeniu, odkłada się właśnie na brzuchu i na nogach. Dlatego nawet samo odstawienie słodyczy, słonych pszennych przekąsek, chleba i pszennych makaronów jest w wielu przypadkach tak skuteczne! W moim także ;)


7. Wysypiaj się

Powiem Ci, że w kręgach osób zajmujących się zdrowym stylem życia, coraz więcej mówi się o niezastąpionej roli snu. Nie da się go odrobić. Potraktuj to serio, bo to naprawdę istotny sekrest szczupłej sylwetki. Długi, głęboki sen sprawia przecież, że jesteś wypoczęta, masz się mniejszy apetyt na podjadanie, skóra wolniej się starzeje, a Ty lepiej się koncentrujesz w ciągu dnia i wydajniej pracujesz. Naukowcy twierdzą, że nawet odsypianie w weekend nie zastąpi Twojemu organizmowi regularnego wysypiania się.


A teraz, jeśli masz ochotę, to daj lajka na profilu na Facebooku.


36 komentarzy:

  1. Z tego wszystkiego to stosuje tylko umiar i wysypianie się, ale niedługo biorę się za siebie, w sumie czekałam aż się cieplej zrobi, żeby iść do parku. Co do podstawkow, kupiłam je w nanu nana czasem mają je dobrze ukryte, mają też miseczki z takimi wzorami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to najwyższa pora, by skorzystać z tych sekretów i wcielić je w życie. To dobry czas na wprowadzanie zmian nad sylwetką.

      Usuń
  2. To prawda! Kiedy śpię dość mało mam wtedy wilczy apetyt! Podjadam, mam ochotę na słodkie, słone, a porcje ze zwyczajnego talerza pochłaniam podwójnie! Zawsze staram się spać mniej więcej 8h, jeśli nie... uf ;D Witaj kursowaniu do lodówki ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie! Tak jest, że kiedy dużo jesteśmy na nogach a mało śpimy, potrzebujemy energii z jedzenia do pracy i funkcjonowania. Kiedy duzo spisz, potrzeby organizmu spadają. Apetyt także i wtedy jemy mniej, a tym samym łatwiej jest wyszczuplić sylwetkę. ;)

      Usuń
  3. Podoba mi się rada o wysypianiu no i o tych nieszczęsnych słodyczach. Wyszczuplanie czegokolwiek wymaga dyscypliny, ciężka harówa, która z czasem wchodzi w krew

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że aby wyszczuplić nogi i brzuch potrzeba skutecznych sposobów i samodyscypliny. :) Nic samo się zrobi. Wyszczuplenie ciała to nie jest nic, co przychodzi jak z płatka, siedząc na kanapie i leniąc się. Dlatego zgadzam się z Tobą ;)

      Usuń
  4. Bardzo dobre porady :) Ja również wyznaję zasadę, że można jeść prawie wszystko lecz z umiarem. Zawsze staram się jeść regularnie i ćwiczę 3 razy w tygodniu :) Jestem u Ciebie pierwszy raz, ale bardzo mi się tu spodobało :)
    Zapraszam natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Cieszę się, że moje rady na wyszczuplenie brzucha i nóg popierasz i są dla Ciebie wartościowe. :) Miło mi, że ta pierwsza wizyta na moim blogu okazała się dla Ciebie taka przyjemna. :)
      Zapraszam znowu! ;)

      Usuń
  5. Ja mam ten problem, że po treningu strasznie ciągnie mnie do słodyczy ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie to ten problem! Uważaj na to, bo cały efekt ćwiczeń i to co oczekujesz zniknie! Wtedy trudniej o zdrowe wyszczuplenie brzucha czy nóg.

      Usuń
  6. Rzeczowy wpis. Zdrowy styl życia i osiąganie wspaniałych rezultatów wymaga całościowego podejścia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Zawsze staram się pisać przydatne konkrety. :) Też uważam, że ważna jest świadomość i wiedza, aby dobrze wyszczuplić ciało i cieszyć się szczupłą sylwetką. ;)

      Usuń
  7. Wszystko jestem w stanie zastosować, ale niestety więcej snu to marzenie. Doba jest zdecydowanie za krótka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, wiem że nie zawsze się da i sama to przerabiałam i... kiedy mój pies budzi mnie o 5 rano nadal to przerabiam, wiec Cie rozumiem. Warto jednak mieć w głowie, jak jest zdrowo i korzystnie dla naszego zdrowia. Wtedy, kiedy bedziemy mieli możliwość, to skorzystamy ze snu, a nie z rozrywek, telewizji czy niepotrzebnych gier na konsoli. ;)

      Usuń
  8. Fakt ograniczenie węglowodanów naprawdę sprzyja odchudzaniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że to potwierdzasz. W moim przypadku jedzenie mniejszej ilości węglowodanów pomogły mi wyszczuplić brzuch i nogi.

      Usuń
  9. ja staram się stosować te zasady i daję radę :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzorowo! Wspaniale, że starasz się stosować. Mam nadzieję, że efekty szczupłej sylwetki jak nie są to pojawią się wkrótce ;)

      Usuń
  10. Trafne i przydatne porady :) Poleciłam je innym na moim fb :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Jestem wdzięczna! To bardzo miłe.

      Usuń
  11. A tak wiele osób zapomina o ostatnim właśnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, właśnie! Ładnie to zapominać...? :P Zapominają i to często, niektórzy nawet regularnie i codziennie :P

      Usuń
  12. Ja za cholerę nie wyszczyple nóg hahaha :) Od Ćwiczeń dwie beczki mi się zrobiły na udach :( Buziaczki
    szymkowerobotki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A próbowałaś ograniczyć węglowodany w diecie i uzupełniać treningi kardio? Bieganie i zumba są naprawdę świetne w wyszczupleniu nóg.

      Usuń
  13. Bardzo fajnie napisany post ;) u mnie wszystko gra z wyjątkiem aktywności fizycznej na którą nie mam czasu i nie jest to żadna wymówka ;). Od poniedziałku do piątku pracuję po 11 godzin w sobotę 8 a niedzielę mam wolną. Codziennie wstaje zaraz po 4 rano a o 5 wychodzę z domu aby do pracy dojechać na 6 rano, pracuję do 17 i idę na dworzec na busa który jest o 17.35 (oczywiście idę na nogach mimo że to odcinek 2-3km coś koło tego zależy którędy idę) w domu jestem przeważnie 18.40 wtedy coś jem (oczywiście muszę sobie coś ugotować) rano nie mam kiedy no chyba że ktoś mnie ściągnie z łóżka o 3 rano ;) co jest nie realne nawet jakby było trzęsienie ziemi. Zanim ugotuję, zanim zjem jest 20, coś trzeba w domu ogarnąć, pranie, odkurzyć itd... wykąpać się no i tak mija czas i jest 22 lub ciut później. Więc choćbym chciała to nie mam kiedy. Chyba że w niedzielę ale po całym tygodniu mój organizm domaga się odpoczynku! A w pracy też jestem cały czas w ruchu to towar wykładam to znów obsługa klienta i tak codziennie monotonia dnia ;). Posty innych czytam jak akurat nie mam nikogo w pracy i tak leci dzień za dniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aneczka, doskonale pamiętam Twoją historię. Już raz o niej rozmawiałyśmy i powiem Ci, że Cię rozumiem. Sama czasem czuję się zajechana jak małe autko i trudno mi wszystko pogodzić. Myślę, że to straszne, że współczesna kobieta ma tyle obowiązków, tak angażującą pracę i znikomą pomoc w domu, że nie może sobie pozwolić na odpowiednią "higienę życia". A przecież nasze życie psychiczne, nasze zdrowie, kondycja, odpoczynek i poczucie wypoczęcia są niesamowicie ważne, abyśmy mogły realizować trudne zadania. Mam nadzieję, że gdy ludzie zaczną myśleć o tym masowo, że każdy musi mieć czas na ruch, to może warunki pracy się zmienią...

      Usuń
  14. Ja niestety nie potrafię zrzucić ani słodyczy ani kilogramów, masakra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ niefortunnie się złożyło... :P ;D

      Usuń
  15. Bardzo pomocny artykuł! Zasady wydają się być bardzo oczywiste ale nie zawsze mamy na tyle wytrwałości żeby się do nich dostosować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój artykuł zdaje się wyjaśniać co najważniejsze i dostarczać pomocnych wskazówek. To prawda, że wytrwałość nie jest w nas permanentnie. Zdarza się i tak, że potrzebujemy wiele czasu, aby w sobie zbudować gotowość do zmian i sami czujemy potrzebę dostosowania swojego życia do zdrowego stylu. Wiedząc jak to zrobić, z czasem działanie przyjdzie nam intuicyjnie :)

      Usuń
  16. hehe ja nogi to mam aż za chude;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to tylko pozostaje Ci przekazać poradę koleżankom... ;P

      Usuń
  17. Świetne porady kochana, na pewno zapamiętam! :)

    https://ariicoco.blogspot.com/2017/05/before-dark.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo. Warte są pamiętania i podążania, bo na prawdę działają i są skuteczne. Ściskam Cię ciepło, kochana.

      Usuń
  18. Szkoda, że tylko w teorii to wszystko jest takie proste. Ciężko zastosować się do tych wyszstkich zasad na stałe

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny artykuł! Dziękuje bardzo, od dłuższego czasu własnie nie mogę ruszyć tych moich nóg.. genetycznie duże :(

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP