kwietnia 08, 2017

Najlepsze rady, jak zdrowo odchudzić się i zrzucić na wadze

Postanowiłam wrzucić tu sporo nowości i poszerzyć temat zdrowego odchudzania. Niedawno popełniłam udany wpis o tym, jak skutecznie się odchudzać, który odbił się pozytywnym echem i bardzo jestem Wam za to wdzięczna. Okazał się jeszcze popularniejszy nawet niż najlepsze rady, jak skutecznie wyszczuplić ciało, podejmujący ten temat od innej strony. Widzę, że potrzebujecie jeszcze więcej skutecznych rad, jak najlepiej zrzucić na wadze. Ten wpis stanowi rozszerzoną dawkę nowych porad, jak zdrowo schudnąć. Są tu konkretne rzeczy, co zrobić by być fit, mieć szczupłą sylwetkę i cieszyć się zdrowiem.




Zmniejsz zjadane węglowodany


Okazuje się, że winowajcą nadwagi, otyłości i problemów w odchudzaniu nie jest wcale tłuszcz tylko są węglowodany. Dodawane dosłownie wszędzie, obecne są nawet tam, gdzie się ich nie spodziewasz. Jak myślisz dlaczego jogurty 0% tłuszczu wciąż są smaczne? Odtłuszczane jedzenie wcale nie służy ani smakowi, ani Twojemu zdrowiu. Smakują, bo zamiast tłuszczu jest w nich pełno dodawanego cukru i syropu glukozowo - fruktozowego, o którym pisałam w poprzednim wpisie. Godzisz się na to? Ja nie!


Zastąp niezdrowe napoje


Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele szkodliwych substancji oraz cukru jest napojach i niektórych sokach. Zamiast tego pamiętaj, że warto pić wodę, albo zieloną herbatę. To lepsze, by zrzucić parę kilogramów i skutecznie się odchudzać. Sok zastąp tym świeżo wyciskanym lub po prostu zjedzeniem owocu. Wiedz jednak, że soki działają także na Ciebie tak, że zawsze wypijesz więcej soku z owoców niż zjadłabyś samych owoców. Więc nie przesadzaj z ilością soków. Nie daj się wciągnąć!





Wyrzuć gumę do śmieci! 

W ogóle guma do żucia nie pomaga w odchudzaniu, a wręcz szkodzi. Lepiej zrezygnuj z jej żucia. Dlaczego? Wspominałam przy okazji 6 łatwych nawyków, które pomogą Ci zrzucić na wadze. Jednym z nawyków jest zdrowy stosunek do gumy do żucia ;)



Krój na większe kawałki

Dlaczego warto kroić warzywa i mięso na większe kawałki a ni mniejsze? Dlatego, że na krojenie, gryzienie i robienie kęsów przeznaczasz więcej energii i czasu. Tym samym posiłek dłużej może trwać, a Ty szybciej staniesz się syty. Warto też ogólnie czytać na temat tego, jak gotować warzywa, aby były najbardziej zdrowe. Dzięki temu dostarczysz sobie najwięcej witamin i minerałów. Tego właśnie Ci trzeba!





Wybieraj mokre przekąski

Jedzenie pomidorów, melonów, arbuzów, papryki czy truskawek sprzyja szybszemu wypełnieniu żołądka. Dlaczego? Bo mają w sobie dużo wody, przez co szybciej czujemy się napełnieni i syci.W dodatku są to lepsze przekąski niż słodycze czy przetworzona żywność, gdyż nie wpływają na nasz ośrodek sytości, sprawiając że chcesz jeść więcej, więcej i więcej.

Unikaj sosów

Jedzenie na mieście, w restauracjach to może być prawdziwa zmora. Jednak możesz choć trochę sprawić, by posiłek był bardziej sprzyjający Twojemu odchudzaniu. Poproś o porcję jedzenia bez żadnego sosu. To w sosach tkwi bardzo dużo substancji źle wpływających na zdrowie oraz mnóstwo kalorii i węglowodanów.

Odkryj moc przypraw

W prosty sposób można za pomocą przypraw wpłynąć na swój organizm odchudzająco. Rzadko doceniamy właściwości przypraw na odchudzanie, a szkoda. Cynamon na przykład potrafi przyśpieszyć tempo trawienia, a czosnek pozwala pozbyć się toksyn. Jest także parę innych przypraw, które pomogą Ci być fit i pozytywnie wpływają na zdrowie.





Zrób sobie kulki mocy


Modną przekąską są ostatnio kulki mocy. Możesz do nich dodać absolutnie mnóstwo dobrych i zdrowych rzeczy. W dodatku nie trzeba wiele pracy, by je wykonać. Mogą leżeć w pojemniku, a Ty po prostu kiedy potrzebujesz , sięgasz po jedną z nich. Są pyszne, zdrowe i sycące!

Zmień mąkę

Mąka to źródło węglowodanów prostych, czyli tych, które najbardziej szkodzą naszemu organizmowi i przyczyniają się do kłopotów z wagą. Skoro bez węglowodanów żyć nie można to warto zastąpić je węglowodanami złożonymi. Czyli po prostu mąkę pszenną zastąp innymi. Jakimi? Mąką żytnią, razową i kokosową. Są wszechstronne i świetnie smakują. Zwłaszcza mąka kokosowa jest przeze mnie uwielbiana.


Inne wpisy w temacie:
Najlepsze rady, jak powstrzymać podjadanie słodyczy 
Jak się nie odchudzać?
7 mitów o fitnessie i zdrowiu, w które niepotrzebni wierzymy 
Najlepsze rady, jak wyszczuplić ciało 
Jak skutecznie się odchudzać?

23 komentarze:

  1. Przydatne rady nam tu podałaś. Taka wiedza w pigułce na pewno przyda się każdemu, kto potrzebuje schudnąć i męczy się z odchudzaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się napisać tak, by dać wiele wskazówek użytecznych i skutecznych przy odchudzaniu. Dzięki, cieszę sie, ze sie udało :)

      Usuń
  2. Punkt 1 zawsze spoko. Zgadzam sie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to dosyć ważna kwestia, choć zdaję sobie, że kontrowersyjna i nie jest to jedyna opcja, aczkolwiek na pewno skuteczna, aby schudnąć.

      Usuń
  3. Dobrym sposobem jest też nakładanie jedzenia na mniejszy talerzyk - wtedy wydaje ci się że masz dużą porcję i czujesz się bardziej najedzona a tak naprawdę zjesz mniej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jeden ze sposobów, chociaż nie może być główny. Wiele osób potrafi to obejść i nakładają sobie po brzegi, co raczej utrudnia odchudzanie.

      Usuń
  4. U mnie weszło sporo z powyższych zasad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniale. Tylko pogratulować wytrwałości i konsekwencji :)

      Usuń
  5. Ciekawy i przydatny wpis. Tak jak i poprzednie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ni i fajne te rady! :) Przyprawy - uwielbiam! Ja ze swojej strony dołożę oczywiście do tego wszystkiego jeszcze aktywność fizyczną :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktywność fizyczna to podstawa. Moi Czytelnicy już dobrze wiedzą, że pisałam już mnóstwo razy o tym, że aby schudnąć, po prostu zrzucić zdrowo na wadze należy się ruszać. :)

      Usuń
  7. ja nie powinnam się udzielać bo 4-5 kilo od 2 lat zrzucić nie mogę:) ale jednak mam radę- warzywne przegryzacze- zawsze mam w torebce pokrojoną w słupki marchewkę lub kalarepkę:) Czasem kawałek białej kapustki albo groszek cukrowy- bardzo dobre gdy wydaje nam się że jesteśmy głodni a tak na prawdę nie jesteśmy tylko chcemy sobie coś pochrupać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że to bardzo ciekawy pomysł. Generalnie jest to na pewno dużo lepsze, niż podjadanie słodyczy, o którym niedawno pisałam, jak z nim walczyć. Jednak generalnie samo podjadanie często może uniemożliwić nam zrzucenie na wadze, bo zamiast jeść racjonalnie to jemy niekontrolowanie i wciąż dorzucamy coś do żołądka.

      Usuń
    2. oj tam, 2 marchewki schrupane w autobusie w drodze do domu tuż przed obiadem nie zaszkodzą a mogą sprawić że nie rzucimy się wygłodniali na jakieś szybkie danie w domu albo na szufladkę z łakociami:)

      Usuń
    3. Tak, w tym sensie rozumiem to rozumiem i wtedy i tylko wtedy oczywiście takie schrupanie ma sens. Sama czasem zjadam figi, kiedy jestem krytycznie głodna. Tak marchewka to wtedy nie jest takie podjadanie, tylko zdrowa przekąska, taki 5 posiłek w ciągu dnia. Oczywiście znam też i takie osoby, które non stop i cały czas podjadają, co niestety nie wychodzi im na zdrowie, bo non stop wrzucają do żołądka coś i kiedy jest dłuższa przerwa rozglądają się za jedzeniem.

      Usuń
  8. Mi w odchudzaniu pomógł catering fit me. Niestety przy ilości obowiązków nie jestem w stanie sama przygotowywać posiłków. Dzięki temu schudłam już 10 kg. Dobrze, że teraz robi się coraz cieplej to można wyjść pobiegać i chodzić na spacery :D

    OdpowiedzUsuń
  9. dobre porady, niestety u mnie duży problem ze zrezygnowaniem z gum do żucia i sosów :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Niby takie proste rady a ciężko je wcielić w życie. Tym razem musi się udać! Czas strat :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP