marca 03, 2017

Jak się skutecznie odchudzać

Ten wpis powstał dla wszystkich, którzy zastanawiają się: dlaczego wciąż nie mogę schudnąć. Wiem, że widok spadających cyferek na wadze jest upragniony. Może nawet śni Wam się po nocach. Zachodzisz w głowę, jak się skutecznie odchudzać. Jak łatwo stracić na wadze. Powiem Ci, co możesz zrobić, aby lepiej się odchudzić i stracić wreszcie na wadze.





Nie stawaj w miejscu

Jeśli masz chwilę wolnego to nie siedź i nie stój bezczynnie. Rób squaty (przysiady) kiedy oglądasz film, piszesz sms'y, szczotkujesz zęby lub czekasz aż zagotuje się woda w czajniku. Pamiętam, że kiedy w wolnych chwilach przed telewizorem tak ćwiczyłam, był to czas, kiedy najwięcej schudłam. Niech od dziś, zamiast chipsów i popcornu Twoim ulubionym towarzyszem seriali będą.... ćwiczenia!


 

Wybieraj schody zamiast windy

Czasem jest dla mnie śmieszne, gdy ktoś kto pragnie się odchudzać i być szczupłym, łapie lenia i idzie do windy, zamiast wskoczyć po schodach. Pisałam już o tym przy okazji 6 nawyków, które pomogą Ci zrzucić na wadze. W naszym życiu jest zbyt wiele ułatwień, które powodują, że pielęgnujemy zastane mięśnie. Nawet schody ruchome też wysiłku od nas nie wymagają. Przez to spalamy mniej kalorii, a kilogramy na wadze nie idą w dół.


 

Przygotuj sobie listę na zdrowe zakupy

Znajdź raz w tygodniu czas na sporządzenie listy zakupów ze zdrową żywnością. Mogą to być także zdrowe przekąski, które zabierzesz ze sobą, gdy wychodzisz z domu. Zastanów się, co Ci smakuje i na co masz ochotę. Pomyśl, jakie dania chętnie zjesz, jesteś w stanie przygotować i co Ci jest do nich potrzebne.


Kiedy pójdziesz do sklepu będzie Ci nie tylko łatwiej znaleźć to co potrzebujesz, skomponować posiłki i kupić tylko to, co potrzeba. Mam nadzieję, że znasz już mój wpis o tym, o czym pamiętać idąc do sklepu po fit produkty. Przyda Ci się kiedy będziesz robić zakupy. Unikniesz w ten sposób niemądrego wydawania pieniędzy i pójdziesz po te produkty, które są Ci potrzebne, a nieraz skrzętnie ukryte na niskich półkach regałów.


 

Wysyłaj listę tego, co zjadłeś do znajomych

Modne jest spisywanie swojego zjedzonego menu w internetowych pamiętnikach. Jednak jeszcze bardziej na czasie ostatnio jest wysyłanie tej listy do swoich znajomych i rodziny. Psycholodzy wiedzą, że bliskich nie możesz okłamać ani oszukać. Działa to tak. Zjadłaś paczkę M&M's? Pamiętaj, że o tym dowiedzą się Twoi bliscy. Ale wstyd! Wysyłana lista ze zjedzonymi produktami to także Twoje sumienie. Dzięki temu prostemu sposobowi będziesz lepiej kontrolować to, co jesz.


Obserwuj wyniki

Raz w tygodniu stań na wadze i zmierz obwód swoich ud, brzucha i bioder. Wiele osób pyta mnie, kiedy najlepiej się ważyć. I potwierdzam, że raz w tygodniu wystarczy, a pozwoli Ci obserwować zmiany. Zrób też raz w miesiącu sobie zdjęcie swojego ciała. Porównuj je. Będziesz widzieć, jakie efekty przynosi Twoje odchudzanie i czy zrzuciłaś już coś na wadze. Pamiętaj tylko, by nie robić tego przed okresem - wtedy my, kobiety zbieramy w sobie mnóstwo wody.


Nie zajadaj emocji

Pamiętasz mój wpis o tym, jak skutecznie pozbyć się podjadania? Pisałam w nim, że często zajadamy słodyczami nie tylko stres, ale także emocje. Znajdź sposób na radzenie sobie ze zdenerwowaniem, złością, gniewem i strachem bez jedzenia (nawet tego słonego).



Wysypiaj się

Upewnij się, że dziennie wysypiasz się co najmniej 7 lub 8 godzin. Nie nadrabiaj snu w weekend, bo i tak Twój organizm prędzej czy później będzie zmęczony i nie będzie podobało mu się rozchwianie czasu na sen. W dodatku, im dłużej w ciągu doby śpimy, tym mniej che nam się jeść. To na pewno pomoże Ci w odchudzaniu.


Mogą przypaść Ci do gustu wpisy:

Jak się nie odchudzać
10 modnych super produktów, które pomagają w odchudzaniu
4 fit trendy w odżywianiu, które Cię zakoczą
Jak się zdrowo odchudzać
5 najlepszych herbat na odchudzanie 

27 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Z tym zaleceniem to akurat średnio. Jak się okazuje, nie jest to mus. Można zdrowo schudnąć jedząc także 3 posiłki dzienne. :)

      Usuń
  2. ja zawsze wybieram schody zamiast windy:) właściwie to z przymusu, bo w bloku, w którym mieszkam nie ma windy, a muszę wchodzić na trzecie piętro:D ale dzięki temu mam pupę jak j lo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! I o to chodzi. Super, że wchodzisz po tylu schodach :) Dzięki temu fundujesz sobie nie tylko ekstra pupę, ale także trening, zdrowie i szczupłą sylwetkę. Nic tylko korzystać i jak najwięcej razy wchodzić! :)

      Usuń
  3. Nie zgodzę się z tobą w przypadku punktu "
    Wysyłaj listę tego, co zjadłeś do znajomych" osobiście mnie by bardzo wkurzało gdyby ktoś codziennie wysyłał mi zdjęcia tego co zjadł, raz na jakiś czas ok. Ale codziennie? Całe menu? Bardzo męczące i zabierające dodatkowy czas obu osobą.
    Co innego gdyby np dwie osoby ja i ty podejmujemy walkę z nadmiernymi kg i wzajemnie wysyłamy sobie takie informacje, zdjęcia itp motywując się, tu jeszcze mogłabym zrozumieć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wiadomo, że trzeba ruszyć głową przy adaptowaniu pomysłów. To przecież zrozumiałe, że trzeba wybrać kogoś, komu by to nie przeszkadzało. Jeśli wybierzesz kogoś, z kin będzies wzajemnie się motywować to też dobrze - w dalszym ciągu będzie to Twój znajomy, ktoś bliski. Obcemu przecież nie wyślesz. Zatem, ja podtrzymuję swój pomysł. Uważam, że przy odrobinie myśli, zadziała świetnie. Jest niecodzienny, oryginalny i na pewno dla kogoś może okazać się rewolucyjny.

      Usuń
  4. Żebym się mogła zmotywować do tych ćwiczeń przy serialu. Póki co jedynie potrafię kręcić w tym czasie hula hop

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już coś! ;) Do ćwiczeń niedaleko. Ja sama wczoraj ćwiczyłam pośladki przy serialu :) Było baaaardzo przyjemnie :)

      Usuń
  5. Chciałabym umieć skutecznie schudnąć. Twój wpis kolejny raz pokazuje, że wystarczy tylko wiedzieć, jak odchudzać się zdrowo i w codziennych przyzwyczajeniach. Wiedza wystarczy, by świadomie to po prostu zrobić. Może mi się uda...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak widzisz, czasem umiejętność posługiwania się wiedzą i parę dobrych wiadomości mogą być kluczowe, by schudnąć skutecznie i tym samym wreszcie stracić na wadze.

      Usuń
  6. Największy problem mam z wymyśleniem zdrowych posiłków do zrobienia w kilkanaście minut :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, to jest jakiś kłopot. Też często o tym myślę. Mam natomiast sposób na szybką zupę - robię rosół, który później wekuję w słoikach. Dobrze przechowywany nadaje się do zup kremów. Są pyszne i zdrowe, zwłaszcza, że na zdrowej domowej bazie. ;)

      Usuń
  7. Jak zwykle przydatne porady ;) Ja ostatnio zapisuję co jem w apce na telefon, w końcu znalazłam taką, która jest naprawdę przyjazna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Cieszę się, że moje porady i sposoby na skuteczne odchudzanie uważasz za przydatne. Zapisywanie w dzienniku internetowym, papierowym i w aplikacjach to świetna sprawa. Pilnuje nas i nie pozwala na "nadplanowe" posiłki uniemożliwiające schudnięcie.

      Usuń
  8. Dobre rady, jak ktoś chce schudnąć i potem nie przytyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żeby odchudzanie było takie proste i łatwe...

      Usuń
    2. O tak, odchudzanie skuteczne, to tak jak mówicie takie, które nie powoduje efektu jojo. To tak na prawdę zdrowe odchudzanie, pełne zdrowych nawyków. Jednak nie dla każdego jest to takie łatwe, by pomyśleć o tak wielu rzeczach i konsekwentnie wprowadzić w życie te sposoby na skuteczne odchudzanie.

      Usuń
  9. Niestety zajadam emocje, a konkretnie stres.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię. Wkrótce pojawi się tutaj wpis, na temat zajadania emocji słodyczami. (Link znajdziesz w treści tego wpisu). Jak okazuje się, potrzeba parę mądrych trików. Zajadając się słodyczami, gdy odczuwasz stres, to także wynik braku skutecznych i dobrych strategii pokonywania napięcia, rozładowywania emocji i radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Spokojnie, podpowiadam, co zrobić właśnie we wpisie o tym, jak nie podjadać.

      Usuń
  10. Dobre to z niezajadaniem emocji i wysyłaniem listy zjedzonych rzeczy do znajomych xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zawsze staram się wprowadzić Czytelników w nowe, nietuzinkowe pomysły :)

      Usuń
  11. Nie stosuję diet jednak sporo ćwiczę... tak dla siebie dlaaktywnosci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale. Też nie jestem za dietami a raczej za zdrowym odżywianiem i zdrowymi nawykami. Ćwiczenia dla siebie to najlepsza inwestycja! ;)

      Usuń
  12. Dla mnie złoty środek na odchudzanie to kilka prostych zasad, które się sprawdzają. Podstawa to regularne nie obfite posiłki- 5 dziennie, bogate w warzywa i owoce- ograniczam cukier- pomógł w tym ertytrytol. Oraz ruch- 2-4 treningów spokojnie wystarcza by regularnie tracić na wadze! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje rozwiązania. Ważne, by były skuteczne i zdrowe. Nie uznaję żadnych środków wspomagających, ani nawet 5 posiłków dziennie (tak na prawdę wystarczą nawet 3). Ruch w połączeniu ze zdrowym odżywianiem potrafi dać wspaniale efekty i skuteczne zrzucenie na wadze.

      Usuń
  13. Ja nigdy się nie odchudzałam i na szczęście nie muszę wręcz wolałabym przytyć a to już nie takie proste

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, w drugą stronę, czyli przytycie, to nie łatwe zadanie. Trzymam kciuki! ;)

      Usuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP