marca 06, 2017

Najlepsze rady, jak powstrzymać podjadanie słodyczy

Było mi wstyd, kiedy moje koleżanki z dumą powstrzymywały się od słodyczy, a ja nie. One każde otrzymane słodycze w zamian za studenckie notatki kwitowały: "och, przecież nie jem czekolady. Nie pamiętasz?" A mnie już skręcało od napływającej ślinki. Ćwiczyłam wtedy już na siłowni, uprawiałam fitness i trenowałam koszykówkę. Wiem, że wyglądałabym lepiej, gdyby nie słodycze. Większość swoich porażek w zrzucaniu na wadze zawdzięczam słodyczom. Pewnie wiele osób dotyczy podjadanie w pracy, podbieranie ciasta, zajadanie stresu i wcinanie słodkości między posiłkami. Jak się temu nie dać? Jak skutecznie walczyć z podjadaniem słodyczy? Poznaj najlepsze rady.


Znajdź lepsze sposoby radzenia sobie ze stresem niż podjadanie

Rzadko zdajemy sobie sprawę, że sięgamy po słodycze z nieuświadomionego poczucia emocjonalnego napięcia i stresu. W pracy, czy na uczelni często towarzyszy nam stres, który często skłania do sięgnięcia po batonika. Być może masz już oznaki przetrenowana i zmęczona ćwiczeniami. Uczucie napięcia powodują także różne emocje: złość, zdenerwowanie z powodu zabiegania. Znam nawet takie skrajne przypadki, jak gigantyczny słoik Nutelli ukryty w biurku w gabinecie. Znajoma opróżniała go wielką stołową łyżką podczas odpisywania na maile. Omg! 

Często zabieramy sobie sposoby rozładowywania emocji, ale problem wciąż pozostaje. Co z tego, że zakażesz sobie jedzenia słodyczy, jeśli wciąż potrzebujesz sposobu, który pomoże Ci zmniejszyć odczuwanie stresu?

Wymyśl więc nowe sposoby łagodzenia stresu. Ważne, by sposób ten był skuteczny. Pomóc mogą Ci moje: 13 prostych sposobów na poprawę humoru i sposób na łagodzenie stresu. Sprawdź, które przynoszą u Ciebie choć jakiekolwiek dobre efekty. Może przyda Ci się także 5 prostych kroków do pozytywnego życia.

Joga, relaks, pół godzinki na drzemkę, nowy trening, chwila na czytanie książki codziennie. Warto sięgnąć też po te niecodzienne: pisanie listu, pamiętnika, patrzenie na wodę i przyjemne widoki. Nie od razu zdobędziesz złote góry, ale warto szukać rozwiązań.


Spraw sobie detoks

Niektórzy z nas potrzebują radykalnych rozwiązań. Nie będą na nich działały powolne metody. Potrzebują rewolucji, która ich ożywi zaangażuje i doda przyjemnej adrenaliny. Jeśli należysz do tych osób idealne będą dla Ciebie wyzwania bez słodyczy. Pewnie lubisz też wyzwania fitness. Odstaw więc słodycze, najlepiej teraz, już, natychmiast. Licz dni detoksu bez słodyczy. Każdy dzień bez słodkości to Twój sukces.

Metoda małych kroków

Hah, zabawne, ale to kompletnie przeciwna metoda do detoksu od słodyczy. Dla mnie jest o wiele odpowiedniejsza, ale to zależy od charakteru. Odstawiamy słodycze powoli i stopniowo, każdego dnia lub co tydzień zmniejszając ilości zjadanych słodyczy, cukru itd. Można to zastosować także z coca-colą i stopniowo zmniejszać ilości wypijanych szklanek do zera.


Znajdź pyszne zdrowe zamienniki słodyczy

Skoro już mówiłam o tym, że jeśli coś zabieramy to w to miejsce trzeba coś wstawić, to czas na zdrowe zamienniki. Inaczej po słodyczach, chipsach i ciastach pozostanie... wielka smutna pustka. Okazuje się, że zdrowa kuchnia, a w raz z tym fit słodycze przynosić może wiele radości przy jedzeniu, samopoczuciu, a także przygotowaniu. Warto zaprosić znajomych na popołudnie ze zdrowymi wypiekami.



Skorzystaj z mojej ulubionej listy zdrowych słodkości

Gdy mam mało pomysłów sięgam po przepisy z książki Fit słodkości Kingi Paruzel. Nawet jak nie mam składników podanych w przepisie, łączę kilka przepisów. Parę przepisów też znajdziesz u dołu w moim wpisie o ulubionych wpisach na blogach. Zatem do dzieła! To moje propozycję zdrowych fit słodyczy:


Masz słabość do słodyczy? Jak Ty wygrywasz ze słodyczami? Masz jakieś nieziemsko oszałamiające swoje pomysły? Co masz ochotę dopisać do naszej listy zdrowych fit słodkości?

28 komentarzy:

  1. Mam słabość i to ogromną! Moim sprawdzonym sposobem jest skreślanie dni na kartce kalendarza, która wisi na ścianie. Mam przed sobą cały miesiąc i jak widzę dni skreślone na czarno (te, w których jadłam słodycze) automatycznie wyobrażam sobie jaką krzywdę robię samej sobie. Polecam taką wzrokową terapię ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cie - wiele osób ma słabość do słodyczy i ja też do niedawana taką miałam. Twój pomysł jest wspaniały. Warty zapamiętania i na pewno przyda się osobom, które lubią wyzwania z niejedzenie słodyczy. :) W ten sposób dajesz sobie nagrodę w postaci widoku, jak wiele osiągnęłaś i jak wiele dni udało Ci się wygrać walkę ze słodyczami.

      Usuń
  2. Ja mam słabość do słodkiego, to nie jest to że zajadam stres tylko zwyczajnie lubię słodycze ale zastępuje je owocami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, wielu ludzi po prostu lubi słodycze - ja też kiedyś miałam takie nawyki. Zastępowanie owocami też jest spoko. Tylko pamiętaj, by nie jeść ich też za dużo - pełne są fruktozy.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Mam... nic dziwnego. Są pyszne! :) Fit słodycze też potrafią być smaczne i słodkie :)

      Usuń
  4. Od jakiegos czasu nie ciganie mnie do slodyczy, mam wrazenie,ze to za sprawa sycacej i pysznej acz zwyklej owsianki z bananem i cynamonem. Jesli w weekend zamiast niej zjem inne sniadanie wtedy nacohdzi mnie ochota na slodycze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawe acz możliwe. U mnie taki efekt braku ochoty na słodycze wywołało zdrowe jedzenie i przyśpieszające metabolizm produkty i zdrowe zamienniki, których pomysły podałam w tym wpisie. Całe szczęście! :)

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Słodycze to moje jedyne uzależnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytanie brzmi: czy chcesz walczyć z tym uzależnieniem od słodyczy?

      Usuń
  7. Zależy mi na tym aby w szybkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów. Co myślicie o produktach firmy kaplanex? http://kaplanex.com?campaign=39

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli to reklama to oczywiście nie popieramy. :(

      Usuń
  8. Ja właśnie odstawiłam słodycze na dłuższy czas, zobaczymy co z tego wyjdzie. Chociaż mówiąc szczerze ostatnio bardziej ciągnie mnie do słonych przekąsek niż do tych słodkich..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, ze ciągnie Cię do słonych przekąsek może coś znaczyć w związku z jedzeniem, Twoim odżywianiem i samopoczuciem. Ponoć to sygnał od organizmu. :) Myślę, że samo odstawienie i niejedzenie słodyczy wyjdzie Ci na zdrowie ;) Powodzeni z wytwalością.

      Usuń
  9. Trudno powstrzymać podjadanie, zwłaszcza w pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to nie jest łatwe, aczkolwiek możliwe. Da się walczyć z podjadaniem w pracy, jeśli masz zdrowe zamienniki słodycze :)

      Usuń
  10. Fajne rady, na pewno skorzystam :D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Warto sięgać po owoce lub zdrowe przekąski no i oczywiście fajne rady

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pewnie, że warto! Jeśli aktywnie poszukamy zastępników odnajdziemy wiele zdrowych dań, o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia :)

      Usuń
  12. Przez wiele lat próbowałam diet, zaczynając od Dukana, po kopenhaską i south beach i inne cuda, nie wspominając o tabletkach na odchudzanie. Efekty raz były, a raz nie, ale rozregulowałam sobie całkowicie metabolizm i zdrowie też. Nie idźcie taką drogą, jest tylu fachowców dzisiaj, którzy potrafią pomóc także leniom, jak i osobom chorym np. na Hashimoto. Lepiej dwa razy pomyśleć i wybrać dobrego dietetyka online

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam wiele historii takich jak Twoja. Nawet moja babcia, nowoczesna kobieta, jak na tamte czasy, sięgała po diety odchudzające i tak samo jak Ty, zwoliła metabolizm i nabawiła się paskudnych paru chorób. Staram się przestrzegać ludzi. Cieszę się, że i Ty to robisz. Zgadzam się z Twoim postulatem w 100%.

      Usuń
  13. a może robienie sobie własnych, zdrowszych wersji słodyczy? ;) istnieje sporo przepisów na jakieś substytuty, które pomagają największym łasuchom ;) tutaj tylko przykład, akurat batoniki proteinowe, ale zawsze batoniki, które można zrobić samemu ;) zrob to sam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież o zdrowych zamiennikach słodyczy piszę w tym wpisie i podrzucam wiele pomysłów, a nawet do niektórych mam przepisy.

      Usuń
  14. Podobnie jak u Ciebie, słodycze są moją największą słabością i powodem kilku zbędnych kilogramów. Paczka michałków wieczorem do łożka do coś, dla czego warto żyć :) U mnie działa jedynie mocne postanowienie połączone z silną motywacją i natychmiastowe cięcie. Metoda małych kroków to nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cie. Fajnie, że znalazłaś sposób na siebie i wiesz co przynosi u Ciebie efekty. Trzymam kciuki za Twoja walkę ze słodyczami :)

      Usuń
  15. Placek dyniowo-marchewkowy mnie zaintrygował, ach! Chcę go spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP