marca 01, 2017

Fit sposoby na wzdęcia

Dobrze wiem, jak wzdęcia potrafią zrujnować dzień. To nie tylko poczucie nadmuchania jak balon, ale także napięcie w brzuchu wywołane gazami. To napięcie spowodowane wzdęciami uniemożliwiało mi normalnie siedzieć, wyluzować się i czuć się swobodnie. Jak iść na trening i być fit, kiedy męczą gazy? Powiem Ci, jak sama poradziłam sobie ze wzdęciami. To kilka fit trików i wskazówek, które ułatwią Ci pozbycie się wzdęć.

 

Połóż butelkę wody na swoim biurku

Miej zawsze przy sobie wiele wody. Pij jej naprawdę sporo. Woda reguluje pracę przewodu trawiennego i usprawnia przesuwanie się organizmu. Podkręca też trochę metabolizm. Dzięki temu też gazy i trawione jedzenie szybko zmieniają miejsce. 

Długo namaczaj nasiona, fasolę

Stereotypy mówią, że wzdęcia dzieją się przez rośliny strączkowe. Bardzo łatwo można się tego pozbyć przez odpowiednie przygotowanie potraw. Namaczaj, najlepiej całą noc, fasolę, groch, ciecierzycę. Dzięki temu nie będzie mowy o wzdęciach z powodu roślin strączkowych.

Zmień węglowodany proste na złożone

Podziałało na mnie niesamowicie jedzenie węglowodanów złożonych zamiast prostych. Te, które warto odstawić to bułki i chleb pszenny, makaron i ciasta. Chleb biały możesz zamienić na prawdziwy chleb pełnoziarnisty, a makaron zwykły na makaron żytni i razowy.

Trening interwałowy dobry na wzdęcia

Okazuje się, że trening interwałowy pomóc może w walce ze wzdęciami. Tak przynajmniej słyszałam od paru trenerów. Interwały dobrze wpływa na pracę brzucha.

Ogranicz słodycze i fast foody

Taaa, najlepiej w ogóle się ich pozbądź. Łatwo powiedzieć. Na serio, to wiele słodyczy, chipsów, słodkich napojów gazowanych tworzą w brzuchu wybuchową mieszankę. Mają w sobie tyle chemii, że Twój brzuch ma problemy z ich trawieniem. Ponoć nadmiernie słone potrawy także To po prostu musi powodować wzdęcia i gazy.


Bez glutenu? Oczywiście wiele osób na moim miejscu dopisałoby tutaj jeszcze sprawę jedzenia bez glutenu. Ja uważam, że warto zrobić jakiś eksperyment. Kontrolowany i mądry. Odżywiać się, powiedzmy przez 10 dni, bardzo zdrowo i różnorodnie, ale unikając glutenu. Warto też zrobić badania i bez tego na własną rękę nie zmieniać całego swojego stylu odżywiania i jadłospisu z powodu glutenu. Nie popieram także ulegania tylko i wyłącznie modzie. Czasem badania lekarskie mogą ujawnić o wiele głębsze przyczyny i choroby, które trzeba leczyć. Przyczyny, które Tobie mogło się udać chwilowo załagodzić tylko przez przypadek. Zupełnie jak lekarz, który zalecał na wszystkie dolegliwości w trawieniu jeść banany - nie wiedział, że przypadkiem wybrał owoc, który nie przeszkadza caliaklii.



Zapraszam do lajkowania Positive Fit Life na Facebooku. Liczę na Ciebie! 


Inne fit wpisy, które mogą Ci się spodobać:


6 oznak przetrenowania i zmęczenia treningami 

Najlepsze rady, jak skutecznie wyszczuplić ciało 

18 fit produktów, które warto dodać do jogurtu, aby był bardziej fit

17 komentarzy:

  1. Dodałabym do tego jedzenie kiszonek - świetnie usprawniają pracę jelit! :)
    Buziaki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale kiszonki były w innym wpisie - nie ma co powtarzać ;)
      Miło, Meg, że wpadłaś :)

      Usuń
  2. To ciekawe, że wzdęcia można wyleczyć w sposób fit. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. no zdarzają się niestety, jem bardzo dużo strączków ale to w sumie nie od nich a oj tego, że pracuję fizycznie i po jedzeniu często naschylam się, nazginam i potem takie efekty są. Mi osobiście pomaga masaż brzucha, oczywiście delikatny bo masażystką nie jestem. Ale wtedy najlepiej żeby nikogo w pobliżu nie było hehe bo do co ma się wydostać w ciągu najbliższych 2 godzin, znika w 10 minut i potem mam spokój...tylko otoczenie może ucierpieć ::)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, Twój sposób na wypuszczenie gazów w samotności mnie rozłożył na łopatki :) Na pewno skutecznie pozwala pozbyć się wzdęć, ale także towarzystwa ;)

      Usuń
  4. Thanks for these interesting Tipps. I always try to drink a lot of water.
    Have a nice week,
    Christine

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You for beeing here. Your idea is also good for bloating.

      Usuń
  5. Bardzo przydatny wpis :) niestety zdarzają mi się często wzdęcia, a staram się stosować do takich wskazówek jak Twoje. Jeszcze szukam odpowiedniego sposobu i dokładnie obserwuję siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że szukasz sposobów na wzdęcia i próbujesz znaleźć dobre sposoby, jak uniknąć gazów. Słuchanie siebie i sprawdzanie, który sposób jest skuteczny na wzdęcia, pozwala się z nimi dobrze rozprawić. Super, że tak robisz. Godne pochwały ;)

      Usuń
  6. Ja zawsze mam butelkę wody pod ręką ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe porady, ja zdecydowanie muszę pić więcej wody. Co do diety bezglutenowej - masz rację. Trzeba poobserwować organizm przez jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak się zgadzamy. :) Co do picia wody - zbyt często podchodzimy do tego lekceważąco i nie przejmujemy się nawodnieniem w trosce o swoje jelita ;)

      Usuń
  8. Nie mam problemów z wzdęciami, ale zazdroszczę płaskiego brzucha.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie powiem, bardzo pomysłowe ;D

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP