lutego 20, 2017

Jak pomysłowo wykorzystać kalendarz do lepszego planowania treningów

Przed Tobą cały rok na Twoją przemianę. Masz przeszło 300 dni na osiągnięcie swoich celów i realizację marzeń. Niech marzenia staną się Twoim jasno sprecyzowanym celem, a kalendarz przypomni Ci motywując o Twoich planach. Niech zbliża Cię do celu. Mam dla Ciebie garść pomysłów, jak zagospodarować kalendarz, by lepiej dopingował Cię do realizacji Twoich planów. Opowiem, jak ulepszyć ten zwykły klasyczny kalendarz i zrobić z niego prawdziwy fit planner lub fit kalendarz przypominający dzielnie o fitnessowych treningach. Pokażę Ci także ciekawy terminarz motywacyjny, który z masą trików pomoże Ci i zmotywuje do osiągnięcia tego, co sobie zaplanowałeś w dążeniu do lepszej sylwetki.


Klucz do sukcesu w fitnessie

Jeszcze nim będziesz mieć kalendarz w ręce, określ swój cel. Cel lub kilka celów sprecyzuj sobie już teraz. Czy będzie to niższa waga, mniejszy obwód ud, większa pupa, krótszy czas biegu na 10 kilometrów, start w maratonie czy w konkursie na fitness bikini albo po prostu lepsze samopoczucie, zdrowsze i bardziej wysportowane ciało - to zależy od Ciebie. Staraj się wybrać te mierzalne, takie jak obwód ciała, wag, czas biegu, kilometry, czas treningu, podniesione kilogramy. 

Jaki kalendarz wybrać najlepiej do swoich fit celów

Tak na prawdę przyda Ci się i zwykły kalendarz, jeśli znasz triki, jak go odmienić i dostosować do własnych treningowych potrzeb. Możesz też skorzystać z gotowego terminarza motywacyjnego. Zwróć uwagę, by dobry kalendarz miał dużo miejsca na wpisanie Twoich nawyków, posiłków i treningów. Godzinowe wyliczanki są dla mnie często mniej przydatne niż miejsce do zapisania dowolnych paru zdań. 



Kalendarz, a właściwie terminarz motywacyjny, jaki widzisz, postanowiłam Ci pokazać, gdyż jest dla mnie ciekawy. Sporo różni się od zwykłych kalendarzy i fit plannerów. Ten pomaga w zdrowym stylu życia mądrymi krótkimi tekstami na każdy miesiąc, miejscem na większe plany i rozplanowaniem swoich myśli. 

Zegar przyda się nie tylko w bardziej przejrzystym zaplanowaniu treningów i posiłków oraz zdrowych fit nawyków. Wykorzystać go możesz do wpisania godzin aktywności wątroby, narządów, czasu na regenerację, i czas kiedy najlepiej zjeść posiłek po treningowy.



Terminarz ten sporo miejsca na Twoje fit plany. Zawiera furę cytatów, które każdego dnia dodają siły i mądrości, by nieść Cię dalej do swojego celu. Ten który widzisz jest z wydawnictwa Burda i autorstwa Konrada Gacy. Nadaje zdrowy rytm Twojemu życiu.

 

Triki przydatne w wypełnianiu fit kalendarza motywacyjnego:

 #1 Wolne miejsce na stronie
Znajdź sobie miejsce, by wpisać takie luźne informacje, jak na przykład: jakie partie będę dzisiaj ćwiczyć, jakie warzywo dziś będzie królowało w moim menu, w który dzień należy zmienić ciężar.

#2 Kolory królują
Kolory potrafią nie tylko ubarwić naszą szarą rzeczywistość, ale zmotywować do działania lub uspokoić, że wszystko jest OK. Jeśli obawiasz się, że potrzebna Ci dodatkowa motywacja do pójścia na trening - wybierz kolor czerwony, który da sygnał Twojemu mózgowi, że czas na trening jest ważny. Swoje osiągnięcia i przyjemne sprawy możesz wpisać zielonym lub niebieskim kolorem. To kolory nadziei, złagodzenia i miło się kojarzą dla umysłu.

#3 Kartki w dłoń!
Karteczki przyciągają uwagę, więc jeśli chcesz zaznaczyć w kalendarzu coś ważnego, sporządzić listę rzeczy do zrobienia, zadań w domu, czy nawet podrzucić sobie parę nowych ćwiczeń na trening to karteczki to dobry pomysł. Zawsze możesz zabrać je ze sobą na trening i przylepić sobie w inne miejsce. Jeśli wypełnisz zadania z karteczki, śmiało możesz ją wyrzucić, a jeśli ich nie wykonasz - możesz przykleić ją na kolejny dzień.

#4 Wpisuj regularnie i kładź kalendarz blisko siebie
To właściwie wskazówka dotycząca głównie tego, gdzie trzymać terminarz motywacyjny. Jeśli swój fit planner zarzucisz książkami i włożysz go do szafy, gdzie rzadko zaglądasz, to nie licz, że będzie Cię skutecznie wspierał. Jeśli też zapomnisz wpisywać do niego treningi i to co masz zamiar zdrowego zjeść to także taki fit kalendarz Ci się nie przyda.

#5 Zastanów się, co chcesz tam wpisać
Świetnie, świetnie! Masz już kalendarz motywujący do zdrowego stylu życia. Tylko pytanie brzmi, po co Ci on? Czy to ma być świetnie wyglądający gadżet, czy coś potrzebnego, co pozwoli Ci zyskać kontrolę nad swoim stylem życia. Warto, abyś najpierw wypisała sobie na którejś stronie, co masz zamiar wpisywać. Sama zdecyduj, czy będą to tylko treningi, czy też posiłki, inspiracje fit produktami, nowe cele, czasy biegu, wyciśnięte kilogramy na treningu siłowym.

 
Dziękuję za nadesłanie terminarza motywacyjnego według Konrada Gacy przez wydawnictwo Burda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP