lutego 27, 2017

5 rzeczy, które powinnaś robić każdego ranka, by być zdrową

Kiedyś moje poranki pod względem zdrowia były kompletną klapą. Szybko zbierałam się do szkoły, a jedyne co robiłam dla poprawy urody i wyglądu to prostowałam włosy, a dla zdrowia - jadłam twarogowy ser. Powiedzmy, że te nawyki nie zachwycały i były kompletnym zaprzeczeniem obecnego stylu życia przepełnionym fitnessem, zdrowiem i fit produktami. Teraz zupełnie inaczej traktuję poranne rytuały i codzienne bycie fit. Sprawdź, co sprawi, że będziemy witalne i tryskać młodością, dzięki paroma trikami każdego poranka.



1. Wypij wodę z cytryną zaraz po przebudzeniu

Najlepszy poranek to ten rozpoczęty prawą nogą, gdy prawą ręką sięgam po szklankę wody z cytryną. Ma ona sporo zalet i przez wielu nie odkrytych. O wielu z nich pisałam tutaj: dlaczego warto pić wodę z cytryną? Szklanka wody z cytryną, wypijana rano na czczo pomaga przyśpieszyć trawienie, oczyścić organizm i pomaga schudnąć. Niektórzy oczywiście mają jeszcze inne pomysły na poranny napój, jak siemię lniane lub czystek itd.

2. Rozciągnij się

Rankiem rozciąganie poprawia humor. Pozwala mieć czas tylko dla siebie, zrelaksować się. To także okazja, by ożywić się, pobudzić do działania, przyspieszyć krążenie krwi oraz limfy. W ten sposób dotlenisz mózg. Parę minut rozciągania pozwoli skoncentrować się na zadaniach, które Cię czekają.

Jeśli mam czas rano lub jest to weekend, lubię porozciągać się mając na uwadze zwłaszcza plecy, szyję, ramiona. Pozbywam się w ten sposób części stresu i napięć. Włączenie w rutynę rozciąganie pozwoli Ci także rozciągnąć się do szpagatu, jeśli masz zamiar to osiągnąć. Jeśli chcesz poznać moje zdanie, dlaczego rutyna jest najważniejsza w trenowaniu, to masz tutaj wpis.

3. Weź witaminy, żelazo i magnez

To dobre sposoby, by zadbać o paznokcie, skórę i włosy. Najczęściej czas przed wyjściem to jedyna chwila, by przypomnieć sobie o suplementach. Warto jednak najpierw zrobić sobie mieszankę orzechów zamiast sięgać po tabletki. Witaminy i mikroelemnty dadzą Ci migdały, nerkowce i inne orzechy. Jeśli potrzebujesz odmiany smaków to warto dorzucić garść suszonych owoców: moreli, brzoskwiń lub żurawiny.

4. Zjedz zdrowe fit śniadanie

Pół godziny po wypitej szklance wody z cytryną to najlepszy czas na pożywne śniadanie, które da Ci energię na wiele godzin. Twój żołądek już przygotował się na trawienie fit śniadania. Zdrowe śniadanie rozkręci Twój metabolizm. Da Ci to energię do treningu i dobre samopoczucie. 

Pamiętaj, żeby było dobrze zbilansowane. To znaczy, unikaj zestawiania ze sobą wyłącznie produktów pełnych węglowodanów lub tylko białek. Czyli chleb z dżemem i koktajl z owoców to kiepski pomysł. Węglowodany nasycą Cię szybko, jednak prędko staniesz się głodna. Jeśli szukasz pomysłów to skorzystaj z moich 4 pomysłów na zdrowe śniadanie.

5. Posłuchaj pozytywnej muzyki

Ostatnio słucham wiele spokojnych rytmów. W ucho wpada mi Mariah Carey czy niedoścignione w perfekcyjności spokojne głosy The Staves. Motywuje mnie francuski hip-hop oraz zwariowane nuty alternatywnej muzyki. Warto odkrywać zalety słuchania muzyki, gdyż reguluje ona nasze ciśnienie, uspokaja lub pobudza podczas treningu. Nie mogłabym żyć bez muzyki - poprawia mi humor i pozwala mi przeżyć dzienne zmartwienia i bycie w zabieganiu.


Mogą Ci się spodobać także inne wpisy:

Sekrety szczupłej sylwetki - moja codzienna FIT rutyna
7 najnowszych trendów w FIT produktach w kuchni 
18 FIT produktów, z którymi powinnaś jeść jogurt naturalny, aby być bardziej fit
Jak się nie odchudzać
Czy dieta w byciu fit jest naprawdę najważniejsza?

37 komentarzy:

  1. Bardzo fajne poranne rytuały :) pozytywnie i dobrze rozpoczęty dzień to gwarant wysokiego poziomu energii i radosniejszego podejścia do życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, rozpoczęcie dnia jest bardzo ważne, aby dzień był udany i trening także :) Świetnie, że dostrzegasz pozytywną stronę i potrzebę robienia takich rzeczy codziennie rano, jako rytuały i przyzyczajenia :)

      Usuń
  2. 5 rzeczy do zrobienia rano, a tak pozytywnie potrafią odmienic poranek. wspaniałe porady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te parę rzeczy rano potrafią naprawdę odmienić dzień. Są nieodłącznym elementem zdrowego stylu życia i bycia fit. Masz rację!

      Usuń
  3. Rozciągam się i biorę witaminy 2/5 Nie jest źle ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny wynik. Najważniejsze, kochana, że te parę rzeczy wspaniale wpłyną na Twoje zdrowie i są pierwszymi krokami, by być fit jak najdłużej :)

      Usuń
  4. Ja piję dużo wody z cystryna właśnie rano, jest to idealny napój na zakwaszony organizm . Dziękuję za odwiedzinki :* Obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, picie rano cytryny ma wiele zalet i mnóstwo dobrych właściwości na zdrowie. To także sposób na przyśpieszenie metabolizmu.
      Dziękuję Ci również za rewizytę :)
      Miło mi, że obserwujesz mój blog :*

      Usuń
  5. I tutaj po raz kolejny stwierdzam że kobieta powinna pracować max 6 godz dziennie żeby mieć więcej czasu dla siebie. Bo zadbana kobieta to szczęśliwa kobieta.
    Ja staram się jak mogę żeby chociaż troszkę codziennie wprowadzić wysiłku fizycznego.
    Od wczoraj ponownie z mężem zaczęliśmy biegać i zielony jęczmień to dla nas podstawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, ciekawy wniosek. To prawda, że mniejsza ilość godzin pracy sprzyja dbaniu o siebie, ale wielu kobietom mimo dużej ilości czasu wolnego i tak się nie chce :) Prawda, że szczęście tkwi także w dbaniu i trosce o siebie. Dlatego apeluję do wszystkich kobiet, by zrobiły te 5 rzeczy, każdego dnia, aby być zdrową. Popieram Cię. Wspaniała postawa. Dobrze czynisz, kochana :)

      Usuń
  6. Thanks for these interesting Tipps. I always drink water in the morning.
    I follow your blog. Please follow me ;).
    Bye,
    Christine

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for your opinion. It's wonderful you drink water everyday. It's very healthy and makes you be fit.
      Thank you for following. I'm follow you back.
      See you next time on blogs.

      Usuń
  7. Jak ja bym chciała mieć na to czas ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia dobrej organizacji czasu i ustalenia, co jest dla Ciebie ważne.

      Usuń
  8. ja taki poranek mogę sobie zafundować jedynie w niedzielę niestety ale i na tygodniu nie narzekam choć poranki mam bardzo...szybkie)
    staram się pić wodę z cytryną- nie zawsze się udaje ale dużą szklankę czy to herbaty owocowej czy to zwykłej czystej norweskiej wody (mniam) zawsze mam naszykowaną i rano przed jedzeniem wypijam (a cytrynka średnio co drugi dzień). Moje rozciąganie to bieg na metro:) zawsze wychodzę o minutę za późno:) ale to dlatego, ze rano miksuję koktajl coby pić świeży i w metrze jak już ochłonę mam przeważnie 20-30 minut spokoju, relaksu z książką i moim energetycznym owocowo-szpinakowym koktajlem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprawdzie daleko biegowi do rozciągania, to Twoje rytuały poranne są bardzo fit, jak widzę. Na pewno koktajle są zdrowe, a wypijanie szklanki wody z cytryną lub bez lepsze co drugi dzień niż wcale. Myślę, że całkiem nieźle Ci idą poranne zdrowe nawyki :)

      Usuń
  9. muszę wyrobić w sobie nawyk picia wody z cytryną po przebudzeniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, daje to wiele dobrego. Więcej znajdziesz w moim wpisie o tym, dlaczego warto pić wodę z cytryną.

      Usuń
  10. Takie rozpoczęcie dnia na pewno pozwoli, żeby był on udany :) Owsianka z bakaliami to moje ulubione śniadanko od jakiegoś czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wiele zdrowych rytuałów i masz rację, że sprawiają nam radość i pozwalają, by dzień był udany :) Ja owsianki nie jadam, gdyż to same węglowodany, a ja ograniczam węglowodany dla zdrowia.

      Usuń
  11. Woda z cytryną... tylko cytrynę trzeba mieć ;-) Ale wiem, że działa świetnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytryna przecież jest w sklepach łatwo dostępna. Ja kupuję czasem nawet 4 lub 5 cytryn naraz i mam na więcej dni :)

      Usuń
  12. pozytywna muzyka daje świetnego kopa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak! Cieszę się, że to doceniłaś. Energetyczna muzyka to coś dla umysłu i pozytywnej motywacji na cały dzień :)

      Usuń
  13. Tak to są bardzo ważne rzeczy i przydatne a to piecie wody z cytryna jak najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobre rytuały ;) Ja niestety na rozciąganie się rano nie mam w tygodniu czasu, ale w weekend jak najbardziej spróbuję ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że doceniasz te poranne rzeczy, które warto zrobić rano, aby byc fit i zachować zdrowie. ;) Metoda małych kroków jest świetna na początek. Najpierw weekend, a kiedy odkryjesz, ze te rzeczy Ci służyła na pewno łatwiej bedzie Ci wykonywać je rankiem w tygodniu. :)

      Usuń
  15. Ja właśnie zabieram się za siebie i powracam do mojej porannej fitrutyny :) Picie wody z cytryną oraz trening na dobry początek dnia ;) Oczywiście nie może zabraknąć zdrowego śniadania, obecnie rozkoszuję się w białkowo-tłuszczowych wariacjach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze, że wprowadzasz w swoje życie nowe fit przyzwyczajenia. Sekretem szczupłej i zdrowej sylwetki jest właśnie zdrowa codzienność. Myślę, że woda z cytryną da Ci w fantastyczny początek dnia. :) Muszę Ci powiedzieć, że obrałaś bardzo dobre śniadaniowe wariacje ;)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Świetnie. To może sięgniesz też po pozostałe poranne triki dla zdrowia? :)

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Śniadanie to podstawa :) Zwłaszcza zdrowe :)

      Usuń
  18. Bardzo fajne, przydatne rady. Większość towarzyszy mi na co dzień. :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że uznajesz te rady i wskazówki za przydatne. Świetnie, że Twoje poranki są zdrowe.

      Usuń
  19. Wszystkie z tych rzeczy robię. Zdrowe śniadanko to u mnie podstawa dnia , od razu człowiek lepiej się czuję. Świetny blog , pozdrawiam :*
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ha robię wszystko !
    Będę zdrowa :)
    Uwielbiam włączyć radio rano i się chwilę porozciągać.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP