stycznia 04, 2017

7 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o byciu fit, jeśli chcesz dobrze rozpocząć nowy rok

Często zapominamy o tym, co jest najważniejsze w stylu bycia fit. Pomijamy to, co na prawdę się liczy i  co sprawia, że jesteśmy zdrowi, wysportowani. Rozpocznij na nowo swoją drogę bycia fit i sprawdź, czy pamiętasz o wszystkim, co decyduje o prawdziwym byciu fit. Co powinieneś jeszcze wiedzieć? 



Bycie fit to zdrowie

Niektóre fit profile na Instagramie, Facebooku czy Snapchacie wprowadzają nas w błąd, że bycie fit to tylko wysportowane, wyrzeźbione ciało z niską zawartością tłuszczu. Ogromnie mnie to denerwuje. Ciebie też? Nie dajmy się stereotypowi, że bycie fit zaczyna się od rozmiaru 34. Nie wierz w to, że kto nie ma super wyrzeźbionych mięśni, a zamiast tego troszkę tłuszczyku "to z pewnością nie jest fit". Miarą wysortowania nie jest wygląd i na pewno sam wygląd to nie to co potrzebne, by przebiec maraton.

Tak na prawdę bycie fit to bycie zdrowym i aktywnym fizycznie. Czysta esencja zdrowia. Zdrowe ciało, Twoje serce, wątroba, jelita, żyły itd., ale też prawidłowe trawienie i tempo metabolizmu. To także prawidłowy poziom hormonów i dotleniony podczas spaceru organizm. Pamiętaj, że zdrowie to nie tylko ruch, lecz zadbana psychika, równowaga i wypoczęty umysł. 

Nie koncertuj się więc tylko na treningach i inwestycji w mięśnie. A z drugiej strony nie załamuj się, gdy przed Tobą długa droga. Inwestuj najpierw w to, co w Tobie jest w środku. Edukuj się, czytaj, jedz zdrowo, kierując się czystą miską, o której pisałam w wywiadzie z jedną z blogerek, zyskuj radość z uprawiania sportu. A mięśnie i wyrzeźbione ciało? Przyjdą same z czasem.



Jedz czysto

Mam nadzieję, że znasz już mój wpis o Czystej Misce. Specjalnie piszę ją z dużych liter. Przyjrzyj się jej założeniom. W skrócie w Czystej Misce chodzi o jedzenie nieprzetworzonych rzeczy, unikanie konserwantów, fastoodów i półproduktów, które naszpikowane są szkodliwą chemią. Czaisz? Jeść czysto to znaczy, jeść naturalne, zdrowe jedzenie. Takie da Ci siłę, energię i motywację do treningów. Tylko dobrej jakości paliwo da Ci największego kopa do działania.

Nie zapomnij o wodzie

Jej przedawkowanie Ci nie grozi. Naukowcy mówią, że musiałbyś wypić 6 litrów, a przy tym się nie pocić i nie uprawiać żadnego ruchu. Woda potrzebna Ci jest, by prawidłowo nawodnić organizm, Twoje komórki były jędrne, nerki pracowały wzorowo, a krew krążyła w Twoich żyłach swobodnie i prawidłowo. Jeśli zastanawiasz się, jak przemycić więcej wody do Twojego codziennego jadłospisu, skorzystaj z moich 8 trików, jak być nawodnionym przez cały dzień.



Zaprzyjaźnij się z mrożonkami

Nic zdrożnego. To że minął sezon na dane owoce lub warzywa nie oznacza, że musisz rezygnować ze swoich ulubionych koktajli. No, znaczy się... mam nadzieję, że koktajle są Twoje ulubione ;) Jeśli nie koktajle, to zawsze możesz zrobić z mrożonek lodowe musy, domowe sorbety i lody. Dobrze nadadzą się jako mrożony deser fit. Mrożonki to także warzywa, które śmiało wykorzystuj do zup i warzyw z woka.

Często myślimy, że mrożonki są pozbawione wartości odżywczych. To błędne myślenie. Mrożonki też mają w sobie wiele dobrego i będą lepszym rozwiązaniem niż korzystanie z owoców i warzyw uprawianych hydroponicznie lub przepełnionych sztucznymi nawozami. Lepiej zjeść mrożonki, niż całkowicie zrezygnować z warzyw lub owoców danego dnia.



Nie potrzebujesz 5 posiłków dziennie

Wystarczą Ci nawet tylko 3. Mi tyle wystarcza, a jem tak praktycznie przez cały czas odkąd zaczęłam bacznie się przyglądać temu co jem i przyjaźnić się z fitnessem. Serio. 5 posiłków dziennie to nie jest mus i bez tego dasz radę być fit. Dobrze wiem, że nieraz jest po prostu trudno, gdy ma się nawał obowiązków i tryb pracy, który to uniemożliwia. Myślę, że jeśli potrzebujesz podgryzać coś co 3,4 godziny to śmiało. Byle rozsądnie. Jednak jeśli uważasz, że to dla Ciebie zbyt trudno, postaraj się przygotowywać sobie 3 dobrze zbilansowane i mega zdrowe dania.

Zbadaj swoje hormony

Być może źródło Twoich kłopotów z wagą lub trudnościami w skutecznym odchudzaniu tkwi w nieprawidłowych stężeniach Twoich hormonów we krwi. Nawet pewnie nie spodziewasz się, jak ogromnie wpływają na tempo metabolizmu, skuteczność trawienia węglowodanów, białek czy tłuszczów. Ja ostatnio po badaniach odkryłam u siebie, że moje problemy z hormonami przeszkadzają mi w normalnym trawieniu węglowodanów. Dlatego cukry prawdopodobnie bardziej mi szkodzą niż innym ludziom. Mogą się mogą u mnie odkładać lub potrzebować więcej pomocy w trawieniu. Najlepszym sposobem na fit dietę u mnie to ograniczenie cukrów.



Poznając superprodukty wybieraj rozsądnie

Unikaj monodiety, czyli górowania jednego składniku, produktu czy warzywa w diecie, tylko dlatego, że odkryłeś, jego cudowne właściwości. Łącz zdrowe jedzenie z superfoodsami, które możesz poznać tutaj: 10 modnych superproduktów, które pomagają w odchudzaniu. Zerknij także na 18 fit produktów, z którymi warto jeść jogurt naturalny, aby był bardziej fit, wśród których znajdziesz parę godnych uwagi superfoodsów. Pamiętaj też, aby nie eliminować z diety zbyt dużo produktów i nie ograniczaj się tylko do paru. Przed jedzeniem superfoodsów przeczytaj normy spożycia, a także zapoznaj się z informacjami na temat danego produktu (niektóre mogą powodować niechciane bóle brzucha, mdłości). Wiele z nich ma tak jak nasiona chia - możesz zjeść maksymalnie podczas jednego dnia tylko parę łyżek.


Czy realizujesz wszystkie te ważne rzeczy, o których dziś chciałam Ci powiedzieć? Masz z czymś problem czy może Twój styl życia to pasmo samych sukcesów? Zdarzają Ci się chwile słabości i odstępstwa od bycia fit?

20 komentarzy:

  1. Niby podstawowe informacje, a przypominają po co to robimy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, często o wielu ważnych rzeczach zapominamy. W głowach szumią nam różne mody, zamiast spojrzeć wgłąb siebie i zastanowić się, czy chcemy być fit dla sylwetki, mody czy dla siebie i zdrowia. :)

      Usuń
  2. Jakie badania hormonalne wykonać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem z góry, że ekspertem od medycyny oczywiście nie jestem, ale w moim przypadku okazało się, że w połączeniu z badaniami ginekologicznymi, badanie prolaktyny, progesteronu i AMH (badania ważne przed zajściem w ciążę) pokazały, że mam problemy z trawieniem węglowodanów, zwłaszcza cukrów prostych. Kobiety jednak często robią badania tyroksyny, Anty-TPO i inne, które pokazują w jakim stanie jest tarczyca. Często bowiem dochodzi do różnych zaburzeń, niedoczynności i nadczynności, zapaleń tarczycy, które też wpływają na trawienie i metabolizm. Jedni mają w związku z tym też zbyt wysokie tempo trawienia, a inne zbyt wolne. :)

      Usuń
  3. O tak, badania hormonalne są bardzo istotne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, właśnie :) Cieszę się, że Ty też tak twierdzisz :)

      Usuń
  4. Jak dla mnie najlepsze mrożonki to swojskie, zawsze na zimę jakieś owoce zamrozić muszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoje mrożone owoce to jest w ogóle najlepszy pomysł! :) Wspaniale, jeśli pochodzą z własnego ogródka i są zdrowo uprawiane. :D Chciałam właśnie odczarować mrożonki i sprawić, by więcej osób chciało z nich skorzystać, gotować i sięgać po fit przepisy z mrożonkami.

      Usuń
  5. Czytając pierwszą część już wiedziałam, że ten wpis mnie nie zawiedzie ;) Naczelną zasadą w byciu fit jest właśnie zdrowie. Ludzie często o tym zapominają gdyż zwykle w poradach mediów,,jak być fit" błędnie kładzie się nacisk na sylwetkę. Przez to przeciętny Kowalski zaczyna zdrowo się odżywiać i uprawiać sport dla sylwetki a nie dla zdrowia... Co ja bym zrobiła bez mrożonek! Moja szuflada w zamrażarce na studiach ledwo się domyka ;D Różnorodność w diecie to klucz do trzymania się zdrowych nawyków żywieniowych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ten wpis Cię nie zawiódł i udało mi się ukazać to co najważniejsze. Właśnie po to powinniśmy być fit - by być zdrowym. Mam nadzieję, że coraz więcej osób to zrozumie. :) Wspaniale, że i Ty jesz mrożonki. :>

      Usuń
  6. Dla mnie 5 posiłków to za dużo, dlatego jem 4 :)
    A co do mrożonek to lubię z nich korzystać, ale nigdy nie zapomnę słów znajomej, która stwierdziła że tam nie ma warzyw tylko "plastik" - nie wiem skąd ona to wytrzasnęła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie myślenie Twojej znajomej pewnie oparte jest na stereotypach i uproszczonym myśleniu. Dlatego powinniśmy w myśleniu o byciu fit wychodzić poza schematy i opierać się na ugruntowanej wiedzy naukowej.
      Twój pomysł jedzenia 4 posiłków zamiast 5 też jest w porządku. Kiedy dużo się uczymy, mamy pracę opierającą się na wysiłku intelektualnym to warto pomyśleć o 4 posiłku. W codziennym dniu wystarczą 3.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Cieszę się, że to o czym napisałam, jest przydatne i powinno się wiedzieć, chcąc być fit.

      Usuń
  8. Fajne rady! :D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie musimy się badać regularnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiem, że nie o tym te post, ale genialne zakolanówki, zdradzisz, gdzie je kupiłaś?

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo trafne spostrzeżenia. Tak często skupiamy się na efektach w postaci zmian w sylwetce, a zapominamy o tym co jest w zdrowym stylu życia naprawdę istotne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jedzenie to podstawa, bardzo staram się znależć czas żeby przygotować sobie coś pysznego i zdrowego.


    __________________________
    Okulista Gliwice badania

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP