listopada 04, 2016

Jak się skutecznie motywować

Kiedy motywacja nie chce przyjść sama, to Ty powinnaś przyjść do motywacji. Zrób krok do przodu i pomóż jej się pojawić. Spójrzmy prawdzie w oczy - bez motywacji nie masz szans na udany trening. Jak zyskać motywację? W tym wpisie poznasz wskazówki, jak się motywować do ćwiczeń i treningów. Dowiesz się, jakie skuteczne sposoby sama stosuję, by zyskać motywację. Sprawdź sama, bo być może Cię zaskoczę.


 

Uwiecznij swoje efekty

Dobrze jest czuć, że to co robisz ma sens i widzisz tego efekty. Kiedy łapię doła i brak mi motywacji sięgam po to, co pokazuje mi, co udało mi się zrealizować. Dla mnie to zdjęcia, waga w łazience (pokazująca, że nie przybyło mi kilogramów), starsze wpisy na blogu, gdzieś zapisane notatki, wesołe zapiski w kalendarzu i wyniki spalonych kalorii w dzienniku treningowym. Uwiecznienie swoich efektów przydaje się także dla utrzymania motywacji. Samo zrobienie zdjęcia i ocenienie swojej sylwetki pokazuje nam, że coś się udało, więc warto podjąć wysiłki. Warto uwieczniać swoje wyniki w formie zapisków, notatek, zdjęć sprzed siłowni z uśmiechami po udanych zajęciach fitness. Przydadzą Ci się dzienniki treningowe w internecie, plannery ćwiczeń, aplikacje w telefonie, rozpisywanie planów ćwiczeń, zapiski pokonanych dystansów, odbyte treningi i ilości wypoconych kalorii.

Wsparcie

Miej kompana w swojej drodze do zdrowego trybu życia. Zagrzej do ćwiczeń swojego partnera, męża, przyjaciółkę, sublokatora, siostrę czy sąsiadkę. Weź ją na wspólne zajęcia fitness, biegajcie i jeździjcie wspólnie na rowerze. Badania pokazują, że poczucie wspólnoty w działaniach z inną osobą jest bardzo dopingujące i motywuje do działania. Pozwoli Ci to także łatwiej znosić to, co Ci się przydarzy. Jeśli męczysz się w czasie ćwiczenia - zawsze robisz to z kimś, masz się do kogo uśmiechnąć i przechodzicie przez to razem. Wspieracie się razem.



Bądź na czasie!

Często poczucie odmiany w kwestii treningów daje pozytywne zachęcenie do podjęcia trudu w czasie ćwiczeń. Jak to działa? Przypomnij sobie, jak to jest, gdy pierwszy raz kosztujesz nowego fit deseru. Kiedy próbujesz czegoś nowego jesteś ciekawy smaku, prawda? Tak jest z nowym treningiem - jesteś otwarty na nowe możliwości, ciekawy uczuć, emocji, radości, niecierpliwisz się na efekt. Masz zapał i ochotę. Wciąga cię trening i nie zastanawiasz się, co będzie się działo za chwilę. Po prostu ćwiczysz, ciesząc się przyjemnością. Mi, przynajmniej, czas leci jak szalony. Bądź nowoczesna i spróbuj pójść na  zajęcia fitness, na których jeszcze nigdy nie byłaś. Ostatnio są modne treningi na trampolinach, pole dance'y, strong by zumba i wszelkiego rodzaju pumpy. 


Czytaj książki ludzi, którzy pokonali niebotyczne przeszkody

Okazuje się, że książki osób, które doświadczyły w życiu niemożliwych do przebycia przeszkód niesamowicie nas motywują do ruchu. Pokazują nam, że można mimo problemów ze zdrowiem, braku czasu, nieodpowiedniego wieku, przeszkód materialnych. Jedną z nich jest książka Ultranastawienie, która zawsze mnie skutecznie motywuje, gdy przeczytam parę stron o biegaczu i pokonującym dziennie po parędziesiąt kilometrów. Kiedy zobaczysz, że inni mają gorzej niż Ty to nie znajdziesz takiej wymówki, której nie można by pokonać i nie iść na trening. Motywacja murowana!

Wymagaj od siebie... mniej!

Ponoć populacja nadmiernie ambitnych ludzi rośnie jak grzyby po deszczu. Zdarza się często, że wymagamy od siebie zbyt dużo i to nie pozwala nam iść dalej. Wręcz sprawia, że stoimy w miejscu. Powiedz mi, ile razy dołowałaś się tym, że zbyt mało osiągnęłaś danego miesiąca, nie zrobiłaś zaplanowanej liczby ćwiczeń, ominęłaś trening? Nieraz odpoczynek też jest potrzebny, a wymagania jakie sobie narzucasz są zbyt ambitne, zbyt wygórowane jak Twoją kondycję. Ćwiczenia w rzeczywistości są za trudne jak Twój poziom zaawansowania, trening trwa niepotrzebnie za długo. To prosta droga, by się zniechęcić. Szybko przychodzi poczucie zmuszenia, wysiłku i znużenia. Warto zadać sobie pytanie, czy nie oczekuję od siebie zbyt wiele?



Pozbądź się złych nawyków

Naukowcy mówią, że żeby się czegoś nauczyć, najpierw trzeba się czegoś oduczyć i zrobić miejsce na nowe. Czasem złe nawyki potrafią bardzo zrujnować Ci Twój zdrowy styl życia. Dlatego "bardzo", gdyż nie zdajemy sobie w większości z nich sprawy. Bagatelizujemy je, pomijamy. Myślisz, że i bez tego lub z pomimo takiego złego nawyku jesteś fit? Błąd. Jeśli uważasz, że wypicie kawy rano na pusty żołądek albo zjadanie mnóstwa słodyczy naraz czy objadanie się na noc, to tylko drobny grzeszek, mylisz się. U większości z nas takie nawyki decydują o powodzeniu naszych zamiarów bycia fit i osiągnięcia zdrowia oraz wymarzonej szczupłej sylwetki. Zamiast tego, zamień zły nawyk na dobry. Wypij zamiast kawy, yerbę mate. Słodycze zamień na zdrowe fit przekąski. Nie objadaj się na noc, tylko zjedz zdrowe śniadanie, korzystając z moich 4 pomysłów na fit śniadanie.

18 komentarzy:

  1. Rzeczywiście,uwiecznianie swoich efektów może bardzo mobilizować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do takiego wniosku właśnie doszłam podczas własnych treningów :)

      Usuń
  2. Bardzo pomocny i przydatny dla mnie post, ciągle szukam motywacji! Zbyt łatwo się poddaje, mam nadzieje że w końcu mi się uda osiągnąć to czego chce i zdobyć formę :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się w takim razie, że jesteś z nami i możesz z nami wspólnie się motywować. :) Miło mi, że przypadły Ci do gustu moje sposoby na skuteczną motywacje. ;)
      Mam nadzieję, że kolejne moje wpisy pomogą Ci dojś do Twojej upragnionej formy.

      Usuń
  3. Ja ostatnio jestem zmotywowana jak nigdy :)
    http://zuzia-i-zosia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że tak świetnie radzisz sobie z motywacją :)

      Usuń
  4. Motywujący post :) dla mnie szczególnie ważne jest inspirowanie się osobami, książkami, stronami, które mnie motywują, a także wspieranie siebie i chwalenie się za małe sukcesy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że ten post jest przydatny i robi to co powinien - czyli dobrze motywuje! Te sposoby, o których mówisz, są na pewno warte uwagi i bardzo ciekawe. Też są częścią skutecznego motywowania się :)

      Usuń
  5. Fajnie jest znaleźć coś naprawdę swojego, dopasowanego np. do naszego temperamentu - dzięki temu można się nieźle "wkręcić".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to cenna uwaga. Mało kto w dzisiejszych czasach wsłuchuje się w siebie i dba o motywację, tylko robi to, co czynią inni i co wymaga od nich społeczeństwo. W ten sposób człowiek jest o krok od frustracji i utraty motywacji.

      Usuń
  6. oj tak, gdy sie ma towarzyszącą osobę to łatwiej sie zmotywować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Dlatego Ci polecam ten sposób na motywację! :) Po treningu z towarzyszem, od razu mamy więcej energii i zapału do ćwiczeń :D

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak bardzo Ci sie mój wpis spodobał i jest tak dobry w motywowaniu! :)
      Wpadnij znów! ;)

      Usuń
  8. Zdecydowanie wsparcie daje dużego kopa, ale dla mnie jest to też "nagroda" co jakiś czas. Co dwa tygodnie mam dzień ważenia i ... słodkości! Rano ważę się i mierzę, a w ciągu dnia mogę zjeść ulubioną babeczkę czekoladową, kawałek ciasta albo coś innego (słodkiego) na co mam ochotę. Taki dzień wprowadza w bajeczny nastrój i motywuje do dalszej pracy! :) Wyczekuję nie tylko cyferek na wadze i miarce, ale też słodyczą, więc aż człowiekowi chce się rano wstawać i ćwiczyć:) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe spojrzenie na motywację. Ważenie jest jak dawanie efektów w liczbach. O tym właśnie pisałam. Jeśli uwieczniać swoje efekty dzięki ważeniu to wspaniałe jest zapisywać lub conajmniej pamiętać te wyniki. Dla Ciebie uwiecznienie to właśnie chat day i Twoja babeczka. Dobry pomysł! Trzymam kciuki za Twoją niegasnącą motywację :)

      Usuń
  9. Ciekawy wpis ale najważniejsze w motywacji mieć osoby które nas motywują. Możemy oglądać setki motywujących filmów czytać książki ale po pewnym czasie nam to się znudzi i potrzebujemy bodźca a takim są osoby z którymi przebywamy i mają na nas pozytywny nastrój. Zapraszam na http://silabierzesiezezdrowegoodzywiania.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za opinię. Sportowe autorytety są mega ważne, o czym pisałam. Ludzie pokonują przeszkody i dokonują rzeczy wielkich, co daje wiele motywacji, gdyż pokazują nam, że można i warto! :)

      Usuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP