sierpnia 19, 2016

Czy superserie na siłowni są super?

Wielu z nas ćwiczy siłowo czy to na siłowni w klubie albo wykorzystując domową siłownię. Superserie odmienią Twój trening bez względu na to, gdzie trenujesz. Każdy kto ćwiczy pragnie wycisnąć z treningu maksimum możliwości dla swoich mięśni i to właśnie mają na celu superserie. Układamy plany treningowe, planujemy ćwiczenia, czytamy porady i sprawdzamy nowe ćwiczenia. Zależy nam na intensywności i dotrwaniu do końca zaplanowanych ćwiczeń. Superserie to kombinacja ćwiczeń, która da Ci przyjemną odmianę w czasie dbania o sylwetkę i pozwoli dotrwać do końca treningu bez nudy.


Czym są superserie?

Superserie to plan treningowy, w którym łączysz dwa ćwiczenia w odpowiedni sposób. Ten sposób właśnie jest kluczem superserii. Chodzi o to, by nie wykonywać kilku serii takiego samego ćwiczenia, ale ćwiczyć różne. Tym samym skracasz czas na odpoczynek, gdyż nie potrzebujesz tyle czasu między ćwiczeniami. W ten sposób lecisz ciągiem różne ćwiczenia i nie nudzisz się tak, jak przy klasycznym ćwiczeniu na siłowni - gdy zazwyczaj robi się parę serii po sobie tego samego ćwiczenia. A miedzy klasycznie wykonywanymi ćwiczeniami są przerwy, w czasie których zastanawiasz się... kurde blade, ile jeszcze do końca zostało?



Jak ćwiczyć superseriami?

Wykonuj ćwiczenia bezpośrednio jedno po drugim. Najlepiej zrobić różne ćwiczenia na tę samą grupę mięśni lub na przeciwstawnie działające grupy mięśniowe np. biceps i triceps. Trzecim rodzajem są serie łączone w taki sposób, że układa się po sobie ćwiczenia na dużą partię mięśni z mniejszą i słabszą. Warto przy samodzielnym konstruowaniu treningu superseriami zapytać trenera, kogoś doświadczonego, który udzieli niezbędnych wskazówek.

Superserie związane są także z wykonywaniem większej ilości powtórzeń na maksymalnej mocy, ile mamy sił i jeszcze więcej. Odpoczynki między ćwiczeniami są krótsze, więc na trening potrzebujesz mniej czasu. Wykonujesz więc większą pracę mięśni w krótszym czasie. Trening więc trwa mniej czasu.

By zacząć ćwiczyć na siłowni superseriami przygotuj i dobierz sobie ćwiczenia. Wykorzystaj moje wskazówki i rozpisz sobie sumiennie plan treningowy w planerze lub na kartce. Pamiętaj, by uwzględnić ilość powtórzeń, serie oraz czas na odpoczynek. Trzymaj się planu i nie wstydź się kartki na siłowni. Ja często tak ćwiczyłam. Pozwoli Ci to uniknąć chaosu w czasie ćwiczeń, zamiany kolejności i zapomnienia kolejności. 

 

Jakie korzyści dostanę z superserii?

To sposób na zaangażowanie wszystkich włókien mięśniowych np grzbietu, bicepsów, przedramion, pośladków czy mięśni nóg. Dobre są także na na spalanie tkanki tłuszczowej, bo wykonujemy dużo powtórzeń, mało odpoczynku, więc trening jest intensywny, a spalanie tłuszczu na wysokim poziomie.

Superseriie wpływają na wzrost siły i mięśni. Poprawiają także nasz kształt sylwetki. W dodatku serwujemy swojemu ciału intensywny trening, oszczędzając przy tym czas. Zyskujemy go przede wszystkim na mniejszych odstępach czasowych między ćwiczeniami. Zmiana ćwiczeń na różne pozwala na większe urozmaicenie i zapobiega znużeniu tym samym ćwiczeniem. Unikasz w ten sposób monotonii podczas treningu. Ćwiczy się więc z lepszym humorem i większym zaangażowaniem, zupełnie nie czując upływającego czasu.



Ciekawostka

Niewiele osób wie, ale osobą która spopularyzowała superserie wśród kulturystów i osób ćwiczących na siłowni był Arnold Schwarzenegger. Ćwiczył on w ten sposób i wiele zawdzięczał superseriom, co przyznawał w wypowiedziach w wywiadach.

19 komentarzy:

  1. Hm, ciekawe. Ja na razie się nie nudzę przy zwykłych seriach, bo skupiam się na liczeniu i zazwyczaj pod koniec myślę "4... cholerajasnaniewyrobię... 3...japierdzielęjeszcze2?!" i tak dalej :D Ale te superserie brzmią kusząco, tylko że ćwiczę w domu i jak na razie nie mam z kim skonsultować swoich treningów :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, Twój monolog pod koniec ćwiczeń rozłożył mnie na łopatki. Brzmi też dziwnie znajomo... Hmmm, zaraz, zaraz. Też tak często mam :)

      Usuń
    2. Myślę, że gdyby ktoś nas nagrał, to całkiem niezła komedia i piękne dialogi by mogły powstać :D

      Usuń
    3. Ja na siłowni pod sam koniec się "dobijam" czyli robię dwie serie z 20kg większym obciążeniem niż zwykle i zazwyczaj lecą same przekleństwa w stronę maszyny :D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Taaaak, Anja! :) dobrze o tym wiemy, prawda? ;)

      Usuń
  3. Co sądzisz o Strong by Zumba? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że to nowość i wiele ofert zrobienia dodatkowego kursu na Strong By Zumba mi przyszło. Jest to na pewno ciekawe, dla osób szukających wyzwań i oczywiście niezły wycisk w postaci treningu HIIT, tak jak bootcampy itd. Opinii wielkiej nie będę wygłaszać, bo to wciąż jest nowość i wciąż się rozwija. Pożyjemy, zobaczymy. Jestem zdania, że zawsze warto spróbować.

      Usuń
  4. Bardzo lubię takie posty, przydadzą się na pewno :) Brakuje mi tylko konkretnego planu - jak to dokładnie połączyć, żeby wycisnąć jak najwięcej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) oczywiście plan ćwiczony superseriami zależy od celu i od tego, jakie partie będziemy ćwiczyć w danym treningu. Przykładowo, jeśli ja mam przeznaczony trening na nogi i brzuch to ćwicze wedug dwóch opcji. Jedna - ćwiczę mięsień czworogłowy uda, a następnie mięśnie brzucha lub druga wersja - ćwiczę mięsień czworogłowy uda, a potem dwugłowy uda, czyli przeciwstawny. Kierując się tymi zasadami można bardzo łatwo zbudować sobie plan treningu. :) Powodzenia!

      Usuń
  5. Od czasu do czasu stosuję, chociaż teraz trenuję w zupełnie inny sposób i nie rozwój mięśni jest priorytetem. Najbardziej lubiłam łączyć właśnie bicka z trickiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, to zależy od naszych priorytetów i celu. Superserie się przydają, ale właśnie, gdy trenujemy siłowo dla rozbudowy mięśni. :)

      Usuń
  6. Hm czy ja wiem czy to takie dobre...

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy za szczepienia przeciwko pneumokokom trzeba płacić z własnej kieszeni, czy jest to refundowane z NFZ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że pytanie nie do mnie, a do lekarza.
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  8. Czy super serie przyczyniają się do znacznego wzrostu siły? Wątpię, oglądając plany treningowe ciężarowców nie natkniemy się na tego typu rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój trop myślenia ma sens. Oczywiście ćwiczenie superseriami nie jest treningiem typowo na siłę i na pewno nie jest najlepszym na budowanie siły. Jednak jeśli zauważysz, w trakcie ćwiczeń superseriami wzrost siły przychodzi nam mimowolnie. Nie jest imponująco wielki, ale wspominam o tym wzroście, gdyż mięśnie są inaczej ekspoatowane niż gdybyśmy wykonywali cardio czy parę serii jednego ćwiczenia z bardzo niskim obciążeniem, a jak pewnie wiesz - wiele osób tak ćwiczy na siłowni :)

      Usuń
  9. Cześć ;) dopiero zaczynam, zależy mi wlasciwie jedynie na wysmukleniu brzucha i wyrzeźbieniu pupy. Szukam metody idealnej ;)
    czy mogłabyś rzucic okiem na ten plan treningowy i poradzić mi, czy te cwiczenia nadają się dla osoby, która dopiero zaczyna trening na silpwni? Bułoby super ;)https://www.budujmase.pl/trening/artykuly/trening-jedrne-posladki-plaski-brzuch-dla-kobiet.html

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP