sierpnia 16, 2016

8 trików, jak być nawodnionym przez cały dzień

Wiedza o nawodnieniu organizmu u większości ludzi sięga stwierdzenia, że trzeba pić wody w ogóle dużo. Pora spojrzeć sobie w twarz i z czystym sumieniem stwierdzić, czy jestem w stanie tyle wody wypić z butelki. Ja 2 litrów nie potrafiłabym wypić tylko pod postacią tej nalewanej do szklanki. Jednak czy wystarczy pić tylko samą wodę i czy nam to smakuje? A może pijemy wodę z przymusu nie myśląc o innych smacznych rozwiązaniach? Szukajmy sposobów, by nawodnić organizm, pijąc wodę nie tylko wtedy, gdy jesteśmy zmęczeni po treningu i gdy nam się przypomni lub zaschnie w ustach. Warto dbać o nawilżenie ciała, gdyż przyjmowanie wody rozpędza metabolizm.

 

1. Zrób sobie koktajl i lemoniadę

W owocach mamy dużo wody, zwłaszcza w arbuzie, pomarańczach, winogronach. Dzięki koktajlowi w przyjemny i smaczny sposób dostarczysz organizmowi wody. Dolewając wody do pokrojonych lub zmiksowanych owoców zrobisz pyszną owocową lemoniadę, których przepisy znajdziesz tutaj. Picie wody nie będzie takie monotonne.

 

2. Zaopatrz się w filtr wody

Dzięki niemu przychylniej i chętniej będziesz patrzeć na wodę oraz śmielej dodawać do dań. Widok wody przypomni Ci, by wlać ją do szklanki i po prostu się napić. Podziałać może mobilizująco, by ją popijać, gdy będziesz mieć ją w pobliżu w czasie gotowania i przygotowywania posiłków. Spożywanie wody przed posiłkami jest bardzo zdrowe i pozytywnie wpływa na trawienie.

 

3. "Zjedz wodę" - gotuj zupy

Wiadomo, że zupy dostarczają nam wiele wody. Na co masz ochotę? Zupa krem, rosół, a może chłodnik?

 

4. Miej wodę zawsze pod ręką

Zabieraj wodę wszędzie ze sobą, gdy wychodzisz z domu. Ja mam ze sobą butelkę wody, zielonej herbaty lub lemoniady zawsze w torebce. To pozwala, abym sięgnęła po nią w każdym momencie, gdy potrzebuję.

 

5. Przygotuj sobie plan napojów do posiłków i jadłospis

Jeśli dobrze zaplanujesz sobie napoje do posiłków, łatwiej będzie Ci wypić normę dziennego zaopatrzenia na wodę. Warto, abyś spojrzała przychylniej na wracające do łask kompoty i napary z rumianka, mięty i innych ziół. Dobrze pić je nie tyle w czasie posiłku, a 30 minut przed by przyśpieszyć metabolizm oraz pół godziny po jedzeniu, aby wspomóc i przyśpieszyć trawienie.

 

6. Stosuj izotoniki, wtedy kiedy trzeba

Upewnij się, że w trakcie treningu pijesz odpowiednią ilość wody. Jeśli Twój trening przekracza 1 godzinę to koniecznie powinnaś sięgnąć po dobrze nawadniający napój. Izotoniki dbają o to, aby przyswoić i wchłonąć odpowiednią ilość potrzebnej wody, a zawarte w nich minerały pozwalają na wydajniejszą pracę Twojego organizmu oraz dbają, że woda dobrze zostanie przyjęta przez organizm. Napoje izotoniczne możesz przygotować także samemu. Przepis na domowy napój izotoniczny znajdziesz w tym wpisie.

7. Buduj pozytywne nawyki - staraj się nie doprowadzać do suchości w ustach

Suchość w ustach i spierzchnięte wargi to ostatni sygnał na sięgnięcie po szklankę zdrowego napoju. W zasadzie nie powinniśmy doprowadzać do takich sytuacji i pić tyle wody, aby nie odwodnić organizmu. Warto budować pozytywne nawyki i mieć ze sobą duży kubek lub szklankę ze zdrowym napojem, podczas codziennych czynności, pracy umysłowej, gdy jesteśmy zaangażowani, przyjmujemy gości, czytamy książkę. Wiem, że nieraz to jest trudne, choć co ciekawe - szczególnie ważne dla osób przyjmujących tabletki hormonalne i stosujących antykoncepcje. Wtedy suchość ust i wysuszenie wrażliwych miejsc jest większe. 


 

8. Rozpoczynaj dzień ze szklanką wody

Jedni piją wodę ciepłą bez dodatków inni wybierają wodę z sokiem z cytryny. Nawyk sięgania po pełną szklankę każdego poranka bardzo pozytywnie wpływa na nawodnienie Twoich komórek ciała. Ta pierwsza wersja przyśpiesza metabolizm i sprawia, że organizm jest dobrze przygotowany na przyjęcie śniadania. Natomiast druga wersja, oprócz zalet wody dostarcza także oczyszczających korzyści z cytryn. Jeśli chcesz poznać powody, dla których warto pić wodę z cytryną poznasz je tutaj. W ten sposób dbasz także o skórę i wspomagasz odchudzanie.

15 komentarzy:

  1. Super są te triki! Coś w sam raz dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To wpis dla mnie. Mam problem z nawodnieniem. Czasami łapie się na tym, że od rana przez kilka godzin nie piję nic, nie licząc wod którą zalewam płatki i trochę mleka sojowego. Wiem, że muszę nad tym popracować. Napoje izotoniczne są dla mnie za słodkie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojoj, to masz niezłe zadanie domowe wprowadzić więcej wody do swojego organizmu. Koniecznie wprowaź w życie te triki :)
      Domowe napoje izotoniczne nie muszą być słodkie. Jeśli dodasz tylko dwie szczypty cukru brązowego tak, jak to robię w moim przepisie na domowy izotonik :)

      Usuń
  3. Na szczęście nie mam problemu z piciem wody :) Codziennie wpada u mnie około 2,5-3 litrów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja postawa jest wzorowa. Widać jak się chce to można! ;)

      Usuń
  4. ja teraz staram się codziennie rano pic wodę z cytryną :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo! Czyżby podziałał na Ciebie mój niedawny wpis o tym, dlaczego warto każdego ranka pić wodę z cytryną? ;)

      Usuń
  5. bardzo fajny, przydatny post :) jeszcze czasami mam z tym problem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że po zastosowaniu tych trików problem zniknie ;) Powodzenia!

      Usuń
  6. Ostatnio wyrabiałam w sobie ten nawyk i twoje wskazówki mają wiele sensu. Sama podeszłam w podobny sposób

    OdpowiedzUsuń
  7. Woda z cytryną - tak zaczynam dzień :) założyłam sobie filtr molekularny z mineralizacją naturalną - woda z niego smakuje jak woda mineralna. Filtr ma oddzielny kranik - więc mam wygodny dostęp do wody. O wodzie butelkowanej w plastik już dawno zapomniałam.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP