czerwca 19, 2015

Co daje nam dobrego aktywność fizyczna? Nie wiesz o wszystkim.

Czy jest coś, czego nie odkryłaś w ćwiczeniach, które robisz? Pocisz się, motywujesz, że to dla dobrej sylwetki. Może jest coś jeszcze, co możesz sobie dać i podarować wraz z aktywnością fizyczną? Może jest coś jeszcze, co powinno Cię jeszcze lepiej zmobilizować? O, tak! Z pewnością. Dowiodę tego!



Wiadomo, że aktywność fizyczna jest jak zastrzyk hormonów szczęścia, bo po dobrym treningu jesteśmy szczęśliwsi, weselsi i bardziej wyluzowani. OK. To wiadomo, nie będę opowiadać o tym, co oczywiste. Mam kilka niecodziennych informacji dotyczących fit life. Czy jednak wiadomo, że uprawiając sport poprawiasz gęstość kości? Dzięki temu nie dotknie Cię w przyszłości osteoporoza. Jak dla mnie to dobry znak i dobry skutek sportu, bo to paskudna choroba. O ile z reguły nie myślimy o tym, co będzie potem, za kilka lat, to pomyślmy co będzie teraz.

Im mniejsza jest gęstość kości, tym mniejsza staje się powierzchnia, którą oddychają wszystkie Twoje tkanki. Zaś mięśnie od "nieużywania", czyli od leżenia i braku ruchu, po prostu znikają. Wstań więc od biurka. Stosuj też moją metodę oglądania telewizji - ruszaj się przed telewizorem. Zamiast siedzieć i leżeć na kanapie często robię brzuszki, przysiady, wykroki i rożne ćwiczenia na ramiona i ręce. Ćwicząc oglądanie telewizji dodatkowo mnie motywuje, a nie spędzam tego czasu bezproduktywnie.

Wiesz, że wzmacniasz serce i zapobiegasz pajączkom? Lekarze niby polecają wszelkie balsamy z kasztanem, diohespamy i dihy, jednak w wielu przypadkach kwestia czerwonych żyłek pod skórą pozostaje nierozwiązana. Z "pajączkami" zmaga się wiele kobiet, a najbardziej doskwiera, kiedy właśnie rozpoczyna się lato... O nie, czyli teraz. I założyłoby się krótkie szorty czy zwiewną mini.... Jak sobie z tym poradzić? Z radą przychodzi pospiesznie sport. W kwestii zatorów żylnych wprawdzie najlepiej sprawdzają się wszystkie treningi tlenowe, czyli bieganie czy zumba. Uprawiaj te rodzaje sportu, podczas których ćwiczysz swoją wytrzymałość i kondycję. Te właśnie, podczas których dużo biegasz i są dynamiczne wzmacniają układ sercowo - naczyniowy.

Odmładzasz się! Wiedziałaś o tym, że ćwicząc odmładzasz się? To ma wiele wspólnego z oddychaniem, bo dotleniasz i tym samym odżywiasz komórki. Aktywność fizyczna ma jednak wiele wspólnego z ujędrnieniem ciała (dzięki przysiadom na pewno odczułaś jędrność pośladków). Zachowanie młodości związane jest także z tonizowaniem organów wewnętrznych, podczas chociażby jogi. Także na młodość wpływa płynąca korzyść z uprawiania sportu, jaką jest przyśpieszenie metabolizmu, który z wiekiem nieuchronnie zwalnia. Wysokie metabolizm jest nam potrzebny do zachowania świetnej sylwetki i trawienia substancji odżywczych, które potrzebuje organizm by czuć się zdrowo.

Dłużej żyjesz. Pamiętasz bajkę, która kończyła się "...i żyli długo i szczęśliwie"? To właśnie o osobach uprawiających regularnie sport. Dynamiczne ćwiczenia fizyczne obniżają śmiertelność. Niestety mowa o osobach odbywających te intensywne, żwawe i długotrwałe treningi, gdyż jak się okazało, te o średnim czasie trwania nie przynoszą już takich korzyści. Jeśli ostro i konsekwentnie naparzasz na siłowni i fitnessie ciesz się przewagą nad sąsiadkami "machającymi kijkami' podczas nordic walkingu.

Moda na komórki macierzyste. Okazuje się, że uprawianie sportu i ćwiczenia fitness pozwalają organizmowi na wyprodukowanie większej ilości komórek macierzystych. Komórki te wykorzystuje się między innymi w kremach do twarzy. (Tak, żeby mieć skórę bobaska.) Jak wiadomo, odpowiadają one za długowieczność, lecz także za regenerację narządów. Im więcej masz w sobie komórek macierzystych tym dłużej możesz żyć. Przedłużyć swoje szczęśliwe życie jesteś w stanie nawet o 30%. To daje Ci kilka lat szczęścia więcej. Najlepiej, jeśli masz je z kim spędzić, kto też tak samo wydłuża swoje życie... ;)

18 komentarzy:

  1. Super post! Aktywność fizyczna ma wiele, baaaardzo wiele zalet. I za to kocham sport. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! :) Dzięki za komplement! :D Cieszę się, że post się podoba :)

      Usuń
    2. To nie komplement, a sama prawda. ;)
      Ludzie ćwiczą tylko dlatego, bo chcą mieć z tego korzyści wizualne, a co z przyjemnością i tą całą satysfakcją? To jest też potrzebne :)

      Usuń
  2. same powody, żeby być aktywnym! :P nie ma co, trzeba się ruszać

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo motywacji! Miło jest sobie przypomnieć te wszystkie rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie mam motywacji do ćwiczeń ani formy próbuje to zmienić ale coś mi nie wychodzi...sport chyba nie jest dla mnie
    obserwuje

    http://want-cant-must.blogspot.com/2015/06/tag-lucluc.html

    ps jeśli podoba ci się blog-skomentuj, zaobserwuj

    OdpowiedzUsuń
  5. \przede wszystkim poprawia się kondycja- to u mnie jest najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mądrze napisane :-)
    obserwuje + zapraszam do mnie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :) Staram się zawsze trochę wartościowych słów zawrzeć ;)
      Za obserwowanie również dziękuję!

      Usuń
  7. Motywacja jest, zobaczymy jak to pójdzie dalej:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Grunt to być dobrze zmotywowanym a wszystko przyjdzie z czasem. Fajny blog!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaaak, motywacja jest początkiem do aktywności fizycznej. Bez niej nie będzie nam się chciało ruszać.
      Dzięki za blogowy plus! :)

      Usuń
  9. U mnie z tym hormonem szczęścia coś nie działa... czasem jest radość, ale zazwyczaj jest wyczerpanie i chęć powrotu do domu, ściągnięcia z siebie tych spoconych ciuchów i odpoczynku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj zmienić swoją aktywność fizyczną. Proponuję Ci, abyś wybrała inny rodzaj sportu, może zmień rodzaj treningu. Warto też - jeśli biegasz - zmienić otoczenie, wybiec w plener, odwiedzić nowe tereny. Jeśli lubisz fitness zaproś koleżanki - to zawsze daje kopa i dużo wpsólnej radości :D

      Usuń
  10. cóż za motywacja :)
    http://womanorhero.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP