lutego 20, 2015

Jak wyszczuplić uda i łydki?

Są takie rady, które rewolucjonizują życie. Zaczynasz myśleć o tym, jak to osiągnąć. Okazuje się po czasie wypróbowania, że cel jest całkiem realny, a nawet zapominasz o nim, choć wykonując pewne ćwiczenia zdajesz sobie sprawę, że nieświadomie do tego dążysz. Dla wielu ten stan to marzenie, dla innych codzienność i przyjemność. Dla mnie to drugie. Pragnę podzielić się z Wami sposobem na wyszczuplenie ud i łydek.



Jak wyszczuplić nogi?

Stretching. To proste. Powinnyśmy zacząć przywiązywać większą wagę do rozciągania zwłaszcza mięśni dwugłowych i czworogłowych uda oraz mięsień brzuchaty łydki. Ja dodaję też ćwiczenia na boczne mięśnie - przywodziciele i odwodziciele, aby nogi w całości wyglądały proporcjonalnie. Zerknij na moje fotografie, na pewno będą Ci pomocne. Po każdym treningu - nieważne czy trening siłowy, fitness, bieganie czy trening interwałowy - musi nastąpić rozciąganie. Pamiętaj o tym i nie odpuszczaj.


Zaczęłam się konsekwentnie i dokładnie rozciągać po każdym treningu, nawet w ciągu dnia i widzę powoli efekty. Poświęcam tej części sporo czasu, bo niemal 40 minut. To także świetny relaks! Po intensywnym wysiłku marzysz tylko o tym, by się porozciągać i odetchnąć w spokojnych pozach. Po pewnym czasie przyjaźni z rozciąganiem naturalne, że chcę więcej - cieszę się elastycznością, ale kręci mnie szpagat. Kiedy mięśnie potrafią już nieźle się rozciągnąć trzeba "podkręcić" ćwiczenia i sięgać głębiej, stosować różne ćwiczenia rozciągające i warto wtedy sięgnąć po te przygotowujące do szpagatu. Pamiętaj, by sięgać głębiej powoli, z wydechem, a nie gwałtownie, zrywami, na tak zwane "raz, dwa, trzy".

Inspiruj się jogą

Warto swój trening rozszerzyć o inspiracje pozycjami z jogi, np. pozycją żaby (jej modyfikację widzisz poniżej na zdjęciu) lub księżyca, wojownika II. Wcale nie potrzebujesz super wiedzy i kwalifikacji by się rozciągać. Próbuj pogłębiać pozycje ostrożnie i szukaj modyfikacji, które najlepiej rozciągną wszystkie partie mięśni, które ćwiczyłaś/eś na treningu.

Cardio pozwala wyszczuplić uda i łydki?

Zumba to świetny sposób na wyszczuplenie nóg i także pozostałych części ciała. Zresztą jak wszystkie ćwiczenia cardio: bieganie, granie w koszykówkę, pływanie. Spalamy tłuszcz, który uniemożliwia pojawienie się mięśni "na widoku". Chodzi o to, że zumba, jak i wiele aerobów pozwalają uzyskać lekkie wyrzeźbienie, co nazywamy uzyskaniem definicji mięśnia. Na zumbie nie przybędą Ci "bary", ale gubiąc tłuszcz pojawią się lekkie zarysowania mięśni. Tym samym nogi, łydki oraz ramiona staną się szczuplejsze. Tak jak wspominałam, polecam nie tylko zumbę, ale ogólnie wszystkie aeroby.


Niniejsze fotografie stanowią podpowiedź. Jest wiele, wiele, wiele ćwiczeń, które warto wykorzystać. Na pewno kilka przyjdzie Ci do głowy. Jednym z nich jest oparcie się o ścianę i, przytrzymując piętę nogi tylnej przyciągniętą do podłogi, rozciąganie łydki pochylając się. Dobrze też w rozkroku oprzeć się na jednej nodze uginając ją (opad), a drugą pozostawiać wyprostowaną i w tej pozycji ją rozciągnąć.

22 komentarze:

  1. Przydatne porady :) Mi sie udało wyszczuplić uda i łydki zupełnie przy okazji. Długi czas rehabilitowałam staw skokowy ze wezględu na kontuzję. Mnóstwo ćwiczeń robiłam na bosu, poduszkach do ćwiczeń równowagi. Stanie, wspięcia na palce, wypady na bosu, przysiady na odwróconym bosu! Któregoś dnia stanęłam przed lustrem i zaniemówiłam :) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre pomysły podsuwasz ;) Swietnie, że jest coraz więcej osób, które cieszą się zmianą dzięki tym sposobom, o ktorych mówię ;D

      Usuń
  2. Świetne rady, czyli muszę więcej się rozciągać... to racja. Moich ud nic nie rusza, łydki szczupłe, brzuch też a uda ciągle zbyt okrągłe. No i z tą Zumbą kusisz...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Stretchingu nigdy nie za mało ;)
      Zumba jest taka energiczna! Bardzo Cię namawiam ;)

      Usuń
  3. Joga, joga, i raz jeszcze joga<3. Działa na 100%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

    OdpowiedzUsuń
  4. zumba uwielbiam zumbę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne rady, musze je wykorzystać

    OdpowiedzUsuń
  6. Rozciąganie! Tak jak piszesz, po morderczym treningu to sama przyjemność - a jaka ulga dla mięśnia!. Bardzo lubię tę część mojej aktywności, widzę ogromną różnicę w wyglądzie sylwetki od kiedy się rozciągam :)
    Pozdrawiam Cię, dodaję Cię również do listy obserwowanych przeze mnie blogów, bo bardzo fajnie mi się czyta to co piszesz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że czytanie mojej tworczosci sprawia Ci przyjemność ;)
      Dziękuję bardzo za komplement :)

      Usuń
  7. Ja planuję wziąć się za ćwiczenia na nogi z Mel B, ale po pierwszej próbie dały mi taki wycisk, że aktualnie zostałam tylko przy ABS i pośladkach... no ale będzie trzeba się przełamać. : p
    Zapraszam w wolnej chwili robertakaaa.blogspot.com : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo koniecznie nie porzucaj ćwiczeń na nogi! Skoro trudno Ci to przyszło to może właśnie jest to oznaka, że trzeba je wzmocnić ;) Trzymqm kciuki za przełamkę :)

      Usuń
  8. Szczerze to po bieganiu nie lubię się długo rozciągać, ale ogólnie rozciąganie kocham :) Świetny post, przydatne rady. Następny wpis możesz zrobić z propozycjami ćwiczeń? Taka moja mała sugestia :D Fajnie by było, szukam nowych ćwiczeń, bo od dłuższego czasu wykonuję te same... A jak nie, to może jakieś ciekawe linki z niebanalnym rozciąganiem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzenie spełnię w kolejnych postach :) Mam wprawdzie zaplanowane inny w kolejności temat, ale za niedługo stworze wpis spelniajac Twoja prosbę. Myślę, że da się zrobić :)

      Usuń
  9. Cześć, ja też od jakiegoś czasu intensywnie się rozciągam, widzę, że z czasem staję się bardziej elastyczna więc efekty jak najbardziej są realne... Marzy mi się szpagat :) Na nogi lubię 10 min sesję z Mel B oraz Kasia Kępka i Szymon Gaś. Polecam . Przydatne porady w 100 % ! Ślę buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam zumbę <3 :D
    Serio pomaga nie tylko na nogi ^^
    Tak jakby zgubłam 15 kilo :D

    OdpowiedzUsuń
  11. would you like to follow each other on our blog ...?
    let me know ---> http://mcaruso930.blogspot.it/
    I wait for you, kiss!

    OdpowiedzUsuń
  12. To jest post wprost dla mnie! :-) Marze o smuklych udach..a jednocześnie nie cierpie sie rozciagac.. :-(

    OdpowiedzUsuń
  13. Post o mnie :) Marzę o szupłych udach i uwielbiam się rozciagać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja na ładniejszy i lepszy wygląd ud i łydek i podniesienie pupy rower..to od niego zaczęło się zobaczyłam pierwszy zarys mięśni i to mnie napędziło aby rozciągać się i wzmacniać moje nogi tym bardziej że uda zawszę miałam pulchniejsze już nie mówiąc o brzuszku też widzę taki na nim leciutki zarys mięśni tak więc niech nikt mi nie wmawia że rower nic nie daję i jeżeli by wam ktoś tak kiedyś wmawiał to nie słuchajcie ;) rower i ćwiczenia a twoje rady bardzo przydatne

    OdpowiedzUsuń
  15. Moim zdaniem sensowne, jednak czy wyszczuplanie łydek na prawde jest tak ważne?

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP