września 03, 2014

Po zdrowie ze szklanką soku z żurawiny

Mieszając bakaliową mieszankę studencką dorzuciłam suszoną żurawinę. Smakowo dla mnie bardzo pyszna. Wspaniale nadaje się do pogryzania, wrzucenia do muesli czy zmieszania z owocami do twarorzku. Idealnie nadaje się do łączenia z migdałami, nawet w towarzystwie pestek dyni i słonecznika. Mało kto wie, że żurawinę okrzyknięto "naturalnym antybiotykiem". Tak sięgnęłam po sok z żurawiny....

Świetnie wspomaga odchudzanie. Poprzez to, że żurawina odtruwa organizm i pomaga usunąć toksyny reguluje także przemianę materii jest świetnym środkiem wspomagającym utrzymać właściwą wagę ciała.

Opóźnia starzenie chroniąc organizm przed działaniem wolnych rodników. Żurawina więc dzięki swojemu działaniu antyoksydacyjnemu jest niczym naturalny świetny krem przeciwzmarszczkowy działający od wewnątrz. Ten owoc wpływa nie tylko na skórę, lecz także na komórki mózgowe, przez co dłużej zachowamy błyskotliwość i przytomność umysłu z biegiem lat. Któż by nie chciał  starzeć się w przyszłości w świetnym stylu i kondycji? Zgłaszam się na ochotnika!

Żurawina zawiera witaminę C, A, B1, B2 oraz PP, wapń, fosfor, a także kwercynę, kemferol, antocyjany, flawonole, taniny i błonnik. Jak pewnie wiadomo witamina C wspomaga odporność, witamina A - dba o piękno skóry i utrzymuje poziom nawilżenia, PP - potrzebna jest w ciąży, aby dziecko urodziło się zdrowe, bez wodogłowia itd... Ciekawa jest jednak kwercyna, która działa pomocniczo w leczeniu alergii oraz przeciwzapalnie. Antocyjnami się nie zachwycajmy - to naturalne barwniki obecne również w bakłażanie, używane między innymi do barwienia tabletek. Błonnik zaś wspiera jelita i walkę z zaparciami. Żurawina dzięki temu zapobiega zaparciom. Okazuje się, że kisiele i galaretki żurawinowe natomiast pomagają w leczeniu biegunki.


Jedząc bądź pijąc żurawinę zapobiegamy chorobom serca w przyszłości. Wg naukowców flawonole występujące w żurawinie przypominają te występujące w czerwonym winie. Żurawina rosnąca w Stanach Zjednoczonych jak również w Polsce pozwala więc nam na... te same dobrodziejstwa, z których narodowo czerpią Francuzi. Żurawina zapobiega utlenianiu się cholesterolu, zapchaniu naczyń krwionośnych, rozszerza naczynia krwionośne oraz w efekcie zmniejsza zapadalność wśród ludzi na choroby wieńcowe. Dostarczając organizmowi żurawiny nie musisz więc obawiać się o cholesterol i ściany żył i tętnic. Uff jak dobrze!

Wyjątkowo ciekawe i niesamowite dla mnie jest, że żurawina zmniejsza przyczepność bakterii w organizmie, a nawet do tworzyw sztucznych. Badania szerokokątne, które czytałam opierały się na sprawdzeniu jelit, żołądka, nerek oraz zębów. Okazało się, że dzięki proanto-cyjanom powstrzymującym osadzanie się bakterii do ścian żołądka żurawina przeciwdziała chorobie wrzodowej. Stosować ją możemy spokojnie jako środek profilaktyczny. Jest także jako probiotyk - wpływa na wzrost mikroflory jelitowej i na zaleganie niekorzystnych bakterii na ścianach jelit czy też bakterii E. coli z dróg moczowych. Pomaga także zębom. Naukowcy udowodnili, że regularne stosowanie soku z żurawin do płukania ust zmniejsza ilość osadzających się bakterii. Tym samym żurawina zmniejsza zapadalność na choroby dziąseł.

Dobra wiadomość dla mających problemy z nerkami. Żurawina wypłukuje kamienie nerkowe i zapobiega ich powstawaniu.

Żurawina działa także przeciwgrzybiczo, dlatego została okrzyknięta naturalnym antybiotykiem, jak już wspomniałam. Specjalnie dla Was szukałam badań potwierdzających tę zależność. Najlepiej widać to na przykładzie badań, o których krótko opowiem: osoby, które dostawały o połowę mniej antybiotyków i codziennie szklankę soku z żurawiny wielokrotnie lepiej poradziły sobie z infekcją niż osoby, które przyjmowały pełną dawkę antybiotyków i soku z żurawiny w ogóle na oczy nie widziały.

Pomijam fakt, że żurawina leczy jaskrę, to ma piorunujące działanie na grzybicę. Ponadto poleć ją kobietom w menopauzie, gdyż przynosi ulgę w jej przechodzeniu. Również dla Ciebie będzie bardzo przydatna. Łagodzi bowiem bóle miesiączkowania.


Na bieżąco śledź fitbloga Positive attitude Towards Life. Za niedługo pojawią się cenne informacje, o których koniecznie musisz pamiętać przygotowując sok z żurawiny, czy spożywając owoce.

Doniesienia z badań czerpałam z danych, tabel i artykułu  Tutaj . Ponadto inne informacje podane w mniej naukowy sposób możesz znaleźć tu i tam oraz tam. Obrazy pochodzą z google.com oraz ze strony 13porcji.pl

9 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. żurawinę piłam:D na nerki gdy miałam chore i pecherz:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, spotkałem sięz opinią że żurawina jest trochę zapomniana w naszym kraju a mamy pod ręką prawdziwy skarb. No i jedzenie jej zaspokaja ochotę na coś słodkiego. Przypomniały mi się także jagody goji które mają podobe właściwości do żurawiny , przynajmniej jeśli chodzi o opóźnianie starzenia oraz sok z buraków do którego spożywania przymierzam już się od dłuższego czasu :-) dbamokregoslup.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, tak... byłoby świetnie, gdyby tylko sok z buraków smakował choć w połowie tak dobrze, jak żurawinowy ;)

      Usuń
  4. Już wielokrotnie czytałam o dobroczynnym działaniu żurawiny:) Robię sobie różnego rodzaju koktajle żurawina, banan, płatki musli :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam żurawinę i w dzieciństwie piłam dużo soku na zapalenie pęcherza :)
    Ale obecnie moim must have jest sok z aloesu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O słyszałam o dobrociach płynących z soku z aloesu... Sam sok jakoś mi nie podszedł, ale jogurt z aloesem pycha!

      Usuń
  6. Ha! Od dziś piję żurawinę! Mój pęcherz wręcz o to błaga ;)
    Bardzo fajny blog! Mam nadzieję, że nie przestaniesz pisać :D

    Pozdrawiam serdecznie
    PannaLu

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP