marca 24, 2014

Ćwiczę na nogi! Ostro zaczynam przysiadami!

Zanim powiem, co mam zamiar zrobić z przerwą od treningów pozdrowię wszystkich, którzy czytają mojego bloga i także wszystkich tych, których dzisiaj spotkałam podczas jak co dzień jazdy z Katowic do Bytomia, a zwłaszcza pozdrawiam wszystkich tych, którzy mimo zwiększonej ilości pracy i dodatkowych projektów na studiach ćwiczą z Mel B, Ewą Chodakowską czy Sylwią Wiesenberg albo trenują na zajęciach fitness. Kochani! Jesteście boscy! Trzymam kciuki za Waszą już teraz ogromną wytrwałość, zorganizowanie, dar do upychania w kalendarzu treningów po godzinach, zaangażowanie w walkę o swoje brzuchy i pośladki i niestrudzoną motywacje. Jesteście wspaniali!

A teraz już na świeży temat. Przerwa półtora-tygodniowa od treningów, daje mi w kość, czuję się słabsza, mam mniej energii i nie czuję się wypoczęta. Zwiększona ilość godzin pracy robi swoje i dlatego postanowiłam wyznaczyć sobie nowe cele i urozmaicić swoje zwykłe treningi czymś nowym. Treningi mam ostatnio krótkie, gdyż nie wystarcza mi czasu. Studia dzienne + praca to mieszanka wybuchowa dla zmęczenia, więc gdy wracam do domu o 21 i odpadają mi nogi, na trening pozwolić sobie już najzwyczajniej nie da rady. Ale w te dni, kiedy grafik mnie oszczędzi obrałam sobie nowy cel, do którego mam zamiar... dążyć i zdążyć ;) Celem jest swobodne wykonywanie pistol squatów.

Co to takiego pistol squat? Już tłumaczę. Pistol squat to przysiad, określony przez nas blogerki humorystycznie mianem "awykonalnego" :) Polega na tym, że wykonujemy go z jedną nogą wyprostowaną przed siebie, trzymaną idealnie poziomo, czyli równolegle do podłogi. W najlepszej wersji ręką trzymamy się za palce wyprostowanej w kolanie stopy i ciągniemy do dołu i w górę. Oczywiście przysiad musi kończyć się leciutkim powstaniem i bynajmniej bez grymasu na twarzy! A do tego mi jeszcze sporo brakuje...

Oto ideał!
pistol squats

Jak widzicie, wykonanie takiego rodzaju przysiadów wymaga nie tylko rozciągnięcia mięśni do swobodnego trzymania się za stopę, lecz również wyćwiczenia mięśni czworogłowych i trójgłowych ud, zwłaszcza okolice przy stawie kolanowym. Do tego ćwiczą się mięśnie pośladków, nawet łydek i brzucha! Dzieje sięto bardzo intensywnie! Spróbujcie wykonać choć w połowie to ćwiczenie, a już poczujecie mięśnie. Wystarczy nie trzymają się nawet ręką zejść biodrami na wysokość kolan a już piecze po kilku powtórzeniach.

Ten akapit koniecznie przeczytaj! Myślicie, że dopiero co miałam dłuuugą przerwę od treningów a już zabieram się za mega trudne ćwiczenia i wyznaczam wygórowane cele? Tak jakby skok na głęboka wodę? Ze mną nic bardziej mylnego. Czuję, że do tego ćwiczenia muszę wzmocnić plecy, pamiętać o ABSach po treningach, porozciągać się przed ćwiczeniem oraz codziennie poświęcać czas na stretching i wykonywać wspomagające ćwiczenia na nogi. Wam też radzę, przy określaniu wyzwań, najpierw się dobrze przygotujcie, zaplanujcie wspomagające ćwiczenia na wszystkie partie mięśni, które biorą w danym ćwiczeniu udział i te, które pozwolą Wam zminimalizować ryzyko urazów, tak jak wzmocnienie pleców i brzucha. Dobrze też stopniować sobie warianty ćwiczenia, by nie od razu dążyć do perfekcyjnego pistol squata. Na początku wystarczy wykonywać najłatwiejsze warianty, by z czasem przekonać się, że przychodzą nam coraz łatwiej, a nasze możliwości się powiększają.

Tutaj macie wariacje na temat pistol squatu, czyli jak inni chwalą się ich wykonywaniem. Miłego oglądania! Tymczasem, ja idę ćwiczyć. Enjoy!
 
 
 
 
 

No i ostatnia inspiracja w wersji hard z kettlebellem. Zapraszam do ćwiczeń, kochani!

Więcej dowiesz się czytając encyklopedię przysiadów dostępnej pod tym linkiem.

Obrazy pochodzą z google.com oraz ze strony trainheroic.com

17 komentarzy:

  1. Ostatnie zdjęcie mnie powaliło :O
    Powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnie zdjęcia to blogowa moja specjalność :) Mnie też, aż napawa entuzjazmem ;) Najpierw, trzeba by zdobyć kettlebell!
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  2. Czytałam, że zbyt często nie powinno się go wykonywać to rzeźni dla kolan

    OdpowiedzUsuń
  3. Zuzka ma u siebie na kanale filmik przygotowujacy do robienia pistol squats :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już czuję ten ból kolan. Wszystko z głową. Nie nadwyrężaj się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, mam na to nieograniczoną ilość czasu ;) Dzięki za troskę :D

      Usuń
  5. masakra chyba nigdy bym tak nie zrobiła jak ta dziewczyna na tym filmiku ;D ale też lubie przysiady <3

    OdpowiedzUsuń
  6. pistol squat rewelacja... ja póki co się rozciągam a na "pistola" przyjdzie czas :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "ideał" mnie lekko przeraża. Chyba nigdy nie będę w stanie tak zrobić ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie całkiem niedawno udało się nauczyć pistoli :) Pierwsze próby możesz zobaczyć tutaj. A tutaj w pierwszym gifie trochę bardziej zaawansowana wersja. Jak już opanujesz zwykłe PS, to polecam :) Chociaż ten z leżeniem według mnie jest trochę łatwiejszy ;)
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam na blogu! Rewelacja :))) Jesteś pierwszym goście na moim blogu, któremu się to udało ;) A jednak można! Da się? Pewnie, że da :> Twoje osiągnięcie jeszcze bardziej mnie motywuje :)

      Usuń
  9. Ojej, ja wysiadam po kilku zwykłych przysiadach, a co dopiero takich! Życzę powodzenia w osiągnięciu celu! :) ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ekstra ćwiczenie na nogi.
    Na lewej ledwo 10 powtórzeń wykonuję. Prawą bym zrobił sporo więcej, ale nie chcę, by się równomiernie rozwijały.

    OdpowiedzUsuń
  11. P.S a propos szablonu... widzę , że u Ciebie GIfy działają w porządku. Jak zacznę tą całą zmianę i manipulację przy html, blog może "żywy" nie wyjść...

    OdpowiedzUsuń
  12. "Szit fak" jak to mówią w takich sytuacjach. Napisz do mnie jak będziesz na moim blogu, co sądzisz o tych zmianach. I jak wypadły w Twoich oczach.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP