stycznia 26, 2014

Sumo squats doceniam!

Zaobserwowałam ostatnio dużą poprawę w nogach po wykonywaniu sumo squatów i wariacji związanych z nimi. Ćwiczą się świetnie pośladki i mięśnie ud, lecz najbardziej mięśnie dwugłowe uda i nawet te po wewnętrznej stronie - przywodziciele i odwodziciele, które w moim przypadku wymagają największej poprawy.
Jak na załączonym obrazku taki sumo przysiad polega na stanięciu w szerokim rozkroku z palcami u stóp skierowanymi mocno do zewnątrz. Spięciu pośladków, brzucha i zejściu w dół tak, aby uda utworzyły jednolitą linię prostą.
Oczywiście wariancje w moim przypadku polegają na trzymaniu do 3 oraz do 7, robienie przysiadu ze skokiem, ze wspięciem na palce, z palcami u stóp równolegle, z wykopem w przód i z wykopem w bok.

Udanych ćwiczeń kochani! :)

4 komentarze:

  1. Mam pytanie: czy jest jakaś różnica pomiędzy zwykłymi przysiadami a tymi??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! W innej pozycji pracują inne mięśnie inny jest skutek! W sumo squatach ćwiczysz mocno pośladki, i wewnętrzne strony ud oraz mięśnie dwugłowe uda (czyli ten mięsień z tyłu uda). W tych sumo squatach w przeciwności do regular squatów (czyli zwyklych) nie obciążasz tak mięśnia czworogłowego uda (ten z przodu), przez co dzięki ćwiczeniom możesz uniknąć wyrobienia masywnych ud, lecz je po prostu odchudzić ;)

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź i wytłumaczenie wszystkiego jasno i przejrzyście:) Do swojej tabelki wyzwań dopisuje również i te ćwiczenia:) I czekam na efekty, bo trochę tych kg mam w zanadrzu:)

      Usuń
    3. Cieszę się bardzo :) Trzymam za Ciebie kciuki ;*

      Usuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP