września 30, 2013

Zumba w wielu odsłonach

Zumba dla każdego ma różne swoje odmiany. Zawsze jednak łączy elementy energicznego treningu fitness, ułatwiających spalanie kalorii ćwiczeń cardio i rytmicznych kroków wielu, wielu latynoskich tańców: salsa, marengue, raggeton, combia, hip-hop. Jeśli jedna z form Ci się nie spodoba, zawsze możesz spróbować innej. Na pewno znajdziesz coś dla siebie, a może nawet zaczniesz uczestniczyć we wszystkich! Podczas jednych zajęć możesz pozbyć się nawet 450 kcal i podkręcić swój metabolizm.

Zumba basic
Najbardziej uniwersalne zajęcia, których grupa wielbicieli jest najszersza. W bezstresowej, imprezowej atmosferze, wykonujemy nieskomplikowane taneczne układy. Ich podstawą są latynoamerykańskie rytmy, dla urozmaicenia jednak dodawane są także kroki z twista, rock and rolla, bollywood czy afro. Aby zacząć trening nie trzeba znać choreografii – jest ona na tyle prosta, że już po pierwszych zajęciach więcej będzie energii i pozytywnego uśmiechu niż stresu z tego, że coś nie do końca wyszło. Niezwykle energetyzuje, pobudza!

Zumby polecane konkretnym grupom wiekowym
Zumbatomic jest dla najmłodszych. Dzieci w wieku 4 - 16 lat uczą się na zajęciach koordynacji ruchowej, rywalizacji, przezwyciężają wstyd, poznają języki obce, gry i zabawy taneczne, a przede wszystkim choreografię w rytmach ZUMBY.
Zumba gold to zabawa dla wszystkich tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na zbyt intensywnych trening. Przede wszystkim dla osób starszych, a także dla wszystkich, którzy długo nie praktykowali żadnej aktywności fizycznej lub ze względu na problemy z nadwagą, stawami czy kręgosłupem mają ograniczone możliwości treningowe. Zajęcia oparte są na podobnej formule, co Zumba klasyczna, a podstawowa różnica dotyczy intensywności, tempa i czasu trwania zajęć, gdyż trwają o jakieś 20 minut krócej, czyli 35-40 min. W przypadku tej formy treningu wydłużono także element rozgrzewki i ćwiczeń relaksacyjnych i uspakajających.

Zumba tonig
Zupełne przeciwieństwo zumby gold. Nieco wolniejsza od tradycyjnej formy zumba tonig nastawiona przede wszystkim na rzeźbę i kształtowanie mięśni, podczas zajęć wykorzystywane są ciężarki lub hantle. Podczas ćwiczeń te niewielkie, lekkie ciężarki, pełnią funkcję marakasów, dzięki którym podkreśla się rytm. Obciążenia sprawiają, że uwydatniona zostaje praca poszczególnych mięśni oraz wzmocnione całe partie ciała (np. brzuch).

Zumba sentao
Wykonuje się ją przy użyciu krzeseł i jest określana mianem najbardziej modelującej sylwetki i dającej największe efekty. Jest tak samo intensywna jak podstawowy rodzaj zumby, lecz pomaga mocniej poczuć nam wszystkie mięśnie brzucha, ud i pośladków.

Korzystałam z własnych informacji oraz tego, tego i jeszcze tego.

4 komentarze:

  1. Zumba może być ciekawa... Jakoś nigdy nie miałam okazji spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaardzo gorąco polecam. Wychodzisz z zajęć i tak chce Ci się uśmiechać, że to aż nadzwyczajne! Jak po dobrej imprezie. Z tym, że jesteś trzeźwa i nie masz kaca ;)))

      Usuń
  2. Temat zumby zaciekawił mnie po którymś maratonie treningowym- w zestawie był pięciominutowy filmik z takowym, z bardzo basowym wydaniu. jak nie lubię fitnessu w wydaniu aerobik i podobne, to to mi bardzo spasowalo. Teraz sie zastanawiam, czy nie wybrac się na takowe zajęcia (;

    OdpowiedzUsuń
  3. zumba <3
    Nie lubię siłowni, ale bardzo lubię tańczyć i zumba jest dla mnie idealna!
    Polecam również hula hop, przynajmniej mi przynosi dużo radochy :DD

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP