lipca 29, 2013

Plan treningowy

Moje 2 ostatnie tygodnie były postawione pod znakiem "RÓŻNORODNOŚĆ RZĄDZI w lajtowym składzie"! Udało mi się ćwiczyć tak, by się nie znudzić, odciążyć trochę organizm i pomimo upalnego zmęczenia cały czas motywować do wysiłku. Ponieważ dużo ostatnio mam spraw na głowie, 'urlopuję' podróżuję, walczę z szalejącymi alergie, męczącymi upałami i ogólnie ratuję świat... musiałam postawić na lajtowy plan. Aczkolwiek jednym z punktów było założenie: codziennie 'coś' i tylko jeden dzień przerwy w tygodniu. Biegałam, chodziłam, grałam w tenisa i koszykówkę, ćwiczyłam różne partie mięśni, jeździłam na rowerze. Niestety z racji upału, zrealizowany plan jest znacznie okrojony w porównaniu do tego zwyczajnego, pełnego cardio, stepu, ABS, tańca itd. Mimo to, jestem zadowolona, że zmotywowałam się do tych kilku treningów w dusznej atmosferze, a nie bezczynnego zalegania na leżaku.

Dlaczego tym razem plan różnorodny? By wykorzystać słoneczną pogodę (wszystkie treningi były wykonywane na świeżym powietrzu) i by mój organizm zażył różnego rodzaju ruchu i tym samym ćwiczył dla uniwersalnie ładnej sylwetki. ***Podobnie jest jeśli chcesz mieć płaski brzuch, nie wystarczy kilka ćwiczeń, które zawsze robisz. Powinno się je często zmieniać, wykonywać mniej powtórzeń danego ćwiczenia, a stosować wiele różnych. Dzięki temu będziesz wzmacniała wszystkie partie mięśni, a nie tylko te kilka, bo inne będą zaniedbane, a inne nieproporcjonalnie mocne. Dodatkowo by mieć płaski brzuch należy pamiętać, że ćwiczenia cardio (w tym bieganie, szybkie spacery, intensywne gry ruchowe z elementami biegu, aktywne zajęcia fitness) też są równie konieczne co ćwiczenia by dbać o płaski brzuch.

Gdy tylko temperatury nieco opadną i wrócę z urlopów na pewno oddam się tańcu, fitnessowym cardio, bieganiu i stepu. Na razie w wakacyjnej upalnej porze planuję więcej pływać, więcej jogi, więcej ABSu i TBC.

Legenda. TBC - lub Total Body Workout, czyli ćwiczenia na różne partie mięśni, u mnie często na nogi, ręce, ramiona, brzuch, pośladki i uda, które mocno angażują mięśnie. ABS - Abdominal Body System - zestaw ćwiczeń angażujących mięśnie brzucha. To ćwiczenie, które zostało podkreślone czerwoną kreską miało miejsce w dużym słońcu i było bardzo wyczerpujące.

3 komentarze:

  1. Dobrze jest mieć plan:-) bez plany jest chaotycznie, dlatego też mam swoją tabelkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny blog! Bardzo przydatny i motywujący :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby i mi się chciało tyle ćwiczyć... ;)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP