lipca 10, 2013

Kukurydzianie


Kukurydzę zjadamy w sałatkach, prażoną w kinach, niektórzy, jak podszepnęła mi znajoma, dodają kukurydzę do jajecznicy! O tym czy warto dodawać ją do naszych potraw i czy są widoczne korzyści dowiesz się w kolejnych zdaniach.

Jedząc kukurydzę dostarczamy naszemu organizmowi dużo mikroelementów takich jak: żelazo, cynk, magnez i potas, który wzmacnia nasze serca.

Do miłości pewnie też ;) Śladowo występują jeszcze: kobalt i jod, który to sprzyja dobrej pracy tarczycy.

Poszukiwaczki witamin znajdą w kukurydzy witaminę A, B1, B2 i C oraz  przedłużająca młodość wit. E oraz selen - ułatwiający wchłanianie i wzmagający działanie tej ostatniej witaminy, witaminy E.
Ponoć kiełki kukurydzy zawierają witaminę H, K, a także witaminę PP, która to, obok wit. A i E, również uczestniczy w prawidłowym nawilżeniu i utrzymaniu dobrej kondycji skóry, co akurat podpowiedział mi lekarz. W jadalnych częściach tej rośliny tkwią ponadto kwasy OMEGA-3, które zapobiegają powstawaniu chorób poprzez obniżanie poziomu cholesterolu we krwi oraz zmniejszają agregację płytek krwi - bardziej po polsku oznacza to, że zmniejszają zakrzepy w naczyniach krwionośnych. Dzięki temu nasze nogi będą miały mniej żylaków!


Ziarno kukurydzy w 100 g dostarczają aż 360 kalorii.

Najwięcej substancji odżywczych mają świeże kolby kukurydzy i znajdujące się w nich kiełki. Kuchenni mistrzowie dla uzyskania najsmaczniejszych kukurydz radzą, byśmy wrzuciły je na ok. 10-15 min na wrzącą, lekko osoloną i ocukrzoną wodę. Zbyt długie gotowanie spowoduje, że nasiona staną się twarde. Wybierając kukurydzę należy zwracać uwagę  na jej wygląd.

Fanki płatków kukurydzianych! Te mają nieco mniej wartości odżywczych niż świeża kukurydza, jednak nie tracą selenu, więc śmiało! Miski z mlekiem w dłoń! 

  Ciekawostki!
Czy wiedzieliście, że z kukurydz robi się piękne bukiety? Zasuszone kolby wykorzystywane są jako element dekoracyjny, zwłaszcza do tworzenia suchych bukietów.

Ojczyzną kukurydzy jest Peru, jednak w Polsce pojawiła się dopiero pod koniec XVIII wieku za sprawą Krzysztofa Kolumba, który przywiózł ją do Europy.

Ponadto kukurydza stanowi cenny surowiec w przemyśle papierniczym, farmaceutycznym, materiałów budowlanych i chemicznym. Zalety tego warzywa wykorzystywane są przez kompanie piwowarskie, cukiernicze jak i olejarskie.

To musisz wiedzieć!
Najnowsze badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych dowodzą, że wśród osób, które zjadają duże ilości kukurydzy ryzyko wystąpienia raka prostaty, jelita grubego i piersi znacznie maleje!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszę się, że jesteś i dziękuję za Twój komentarz. Każdy jest dla mnie na wagę złota.
Jest bardzo prawdopodobne, że do Ciebie zajrzę.

Spodobał Ci się blog ---> zaobserwuj!

Proszę, nie zostawiaj adresów do swoich wpisów i artykułów.
Pozdrawiam ciepło!
Ness

TOP